Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
Kolla däcktrycket för det första
av jbl
Nordfrost 3 däckena är kända för att vara vingliga. Tror ditt problem till största delen beror på dina däck.

Avakta tills du fått på dina sommar sulor så är det lätt att utesluta däckena om inte annat.
Användarvisningsbild
av CarMan
JAg ahr redan skrivit svaraet på gåtan. tro mig jag ahr testat många däck! på just dessa bilar
Användarvisningsbild
av falcon
CarMan
jag kör mest i värmland men även på andra sidan polcirkeln, om den beter sig på samma sätt på "riktigt" vinterväglag vet jag inte, då iaf jag har en tendens att köra mkt lugnare på det väglaget.
Jag har provat allt mellan 2,5-3,0 kg i däcken och jag imbillar mig att den funkar bäst vid 2,8 kg.
Men jag får se hur bilen beter sig när sommardäcken kommer (som inte är in handlade ännu )
Blir V70n spårig med ex Nebula och 225/45 alt 235/40 ?
Mvh Peter
Användarvisningsbild
av CarMan
falcon skrev:CarMan
jag kör mest i värmland men även på andra sidan polcirkeln, om den beter sig på samma sätt på "riktigt" vinterväglag vet jag inte, då iaf jag har en tendens att köra mkt lugnare på det väglaget.
Jag har provat allt mellan 2,5-3,0 kg i däcken och jag imbillar mig att den funkar bäst vid 2,8 kg.
Men jag får se hur bilen beter sig när sommardäcken kommer (som inte är in handlade ännu )
Blir V70n spårig med ex Nebula och 225/45 alt 235/40 ?
Mvh Peter
En bil blir altig lite spårkänsligere med bredare däck, men dom går skapligt på dom där dimensionerna.
Användarvisningsbild
av iaken
Min bil har också gått och blivit "svajig". Känns som den spårar något så in i bövelen.

Vad skulle den här prylen gå på att fixa?
Vad heter de förresten?

Bild
Användarvisningsbild
av henka35
Jag håller med att Nordfrost 3 är svajiga. Min bil går som en tvål på vägen när man lastar den. Annars är den bra. På jobbet har vi ett antal V70 D5 AWD, dessar olika typer av däck. De som går bäst är de bilar som har Goodyear UG500. De bilar med Nordfrost 3 är lite svajigare faktiskt (205/55-16).
Jag ska själv testa med att höja trycket, idag har jag 2,5 runt om.

/Henrik
Användarvisningsbild
av falcon
iaken
Jag tror att det är bussningarna man byter, har för mig att mtrl kostar under 1000 kr.
vad arbetet kostar vet jag inte.

Hur kollar man om dom är kass? det vore trevligt att veta

//Peter
Användarvisningsbild
av iaken
falcon skrev:iaken
Jag tror att det är bussningarna man byter, har för mig att mtrl kostar under 1000 kr.

//Peter
En "skakrig" kanske. En sådan dom har på besikningen som för hjulen i sidled.
av nevyn
falcon skrev:iaken

//Peter
Material går på 1000:- om det är pirat, vet inte vad volvo tar.

Jag bytte mina själv, tog några timmar. Men då bytte jag de främre till polyuretanbussningar..

Dosan heter Icarsoft cr Max. Samt Biltemas dosa f&[…]

Hm. Och med ID.4. Men du avsåg då en[…]

Ganska säker på att någon h&aum[…]

Jag har hittat i USA och på Skandix. Men fin[…]