Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av elmuppo
Hellrider skrev:
CarMan skrev:Jag kan förtydliga.
Turbon vilar knapast när du åker 250, så det lär inte vara nån skilnad att åka 270.
det är ju inte därför spärren sitter där, för att nån räknat ur att allt håller i 250, men pajar vid 260.
ö nä men motorn är ju skrä onödigt å fresta ihjäl den,det går ju ganska segt från 250-270 eller va det nu var hastighet,å med dom muppturbona så går det ju garanterat åt skogen,pressa allihop istället
Otroligt vettigt inlägg. Vuxet och koncist. Turbos pressas ju lika mycket om du gasar fullt från 0-250 som 250-280. Men det vet du ju säkert redan.
av Hellrider
branx skrev:
Hellrider skrev:
CarMan skrev:Jag kan förtydliga.
Turbon vilar knapast när du åker 250, så det lär inte vara nån skilnad att åka 270.
det är ju inte därför spärren sitter där, för att nån räknat ur att allt håller i 250, men pajar vid 260.
ö nä men motorn är ju skrä onödigt å fresta ihjäl den,det går ju ganska segt från 250-270 eller va det nu var hastighet,å med dom muppturbona så går det ju garanterat åt skogen,pressa allihop istället
Otroligt vettigt inlägg. Vuxet och koncist. Turbos pressas ju lika mycket om du gasar fullt från 0-250 som 250-280. Men det vet du ju säkert redan.
DU....glöm det du hajar tydligen inte
Användarvisningsbild
av elmuppo
Hellrider skrev:
branx skrev:
Hellrider skrev: ö nä men motorn är ju skrä onödigt å fresta ihjäl den,det går ju ganska segt från 250-270 eller va det nu var hastighet,å med dom muppturbona så går det ju garanterat åt skogen,pressa allihop istället
DU....glöm det du hajar tydligen inte
Troligen inte. jag har bara jobbat med utveckling på VCC i snart 8 år.

//branx
Användarvisningsbild
av Loner
Låser tråden!
Loner
B230F går fett

Har nu täppt vacum läckaget men den g&ar[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Det låter väl då som att det kan […]

2 eller 3-polig vevaxelgivare ?

Tittar du på rätt givare i schemat? Kam[…]

Volvo V50 "Mr White"