Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tyvärr inget som ens kvalar in på min 10 i top lista, och endast dom svarta ser godkända/acceptabla ut. 05-strålisar utan linserna/grodögonen för kurvstyrning är ju ljusår snyggare än dessa wannabees.
Jag tycker att dom kromade är skitsnygga speciellt på en svart V70 som jag har, dom svarta ser inte alls bra ut...nä krom ska de va.
ser ju ut som Volvos original facelift med kurvljus a 15990 kr fast dessa för 4495 är ju mycket snyggare.
För att det i grunden är halogenstrålisar för halogenbilar. Lägg på ca 5k till för en uppsättning korrekt xenonstrålis med rätta delarna och ljusbild.

EDIT: Skulle ej heller förvåna om dom går åt fel håll på nyare bilar, att det krävs adapterkablage till dessa bilar tyder på att dom i första hand är anpassade för äldre bilar där det är en annan rektangulär kontakt(ej den nya runda FORD-historienpå lyktan och större rektangulära på kablaget) och då det ändrades mellan dessa så att ljusviddsregleringen blir omvänd med 05- stålisar på äldre bilar så kommer dessa då att bli omvänd på nyare då dom blir rätt på äldre om dom är på samma sätt som volvos egna. Då är det ju logiskt att det inte går att använda dom på xenonbilar då det i praktiken innebär att vid nerlast kommer givaren att justera upp den, inte ner så som det fungerar. Dock kan man med lite trix vända på det.
Dessutom måste torkarna på dessa tattarstrålisar för 1: dom har plastlins liksom 05 modellen som ej tåt gnuggisar och för stylingfantaster kommer det som brev på posten att en del av dessa LED sitter precis bakom torkaren.
Inte ser dom som sagt bra ut på bil heller annat än o svart utförande där grodögonen blir mindre tydliga.
Silver: http://img696.imageshack.us/img696/8248/img7140g.jpg
Svart: http://img221.imageshack.us/img221/4839/img71403.jpg
Dom där är sjukt snygga om man har suttit o dreglat lite över dom nu några dagar. Ska hemta min "nya" v70 på fredag :D Sen kommer det nog upp en projekttråd.
Ni som köpt dessa strålkastare, är ni nöjda med dom? Läste ett omdöme på Vparts där plasten smält under halvljuset, nån här som fått erfara det?

Är riktigt sugen på dessa strålkastare efter en viltkollision där i stort sett bara högra strålkastaren gick sönder, självrisken är på 3000:- :(
De ser ju tattiga ut med de där julgransdioderna. Såg det på en gammal S40 förra veckan och jag var tvingen att stanna bilen för att gå ut och rulla mig av skratt. Det är sällan eller aldrig eftermarknaden har bättre smak än de som designat bilen från början. Vanliga klarglas är ojämförbart mycket snyggare och det ser inte tattigt ut.
Jag har de svarta strålkastarna sedan ca ett halvår tillbaka. De är sjukt lätta att installera iaf för mig. bara slita bort kofångarn fram och lossa alla skruv. plug and play anslutning förutom DRL. Jag kör med halogen lampor mega blue från biltema. Funkar klockrent jämn och vit ljusbild som lyser långt och brett. Men har du xenon original så funkar dessa också. Har fått bra respons från folk som sett bilen och alla tycker du är läckra. Har gått igenom besiktningen utan problem. Lite snack va det då han aldrig sett dessa men som tur hade jag de gamla original i bilen så kunde jag visa att de inte va utrustade med reflex eller liknande och sa att jag hade dessa i säkerhets syfte då de lyste bättre och han gav sig direkt :D Sätter gärna ihop en guide om hur de monteras eller kan utföra montering av dem :)
Dessa finns att köpa på:
Hova - Aldrig varit i kontakt med de
V-parts-snabb och bra service dock lite dyrare
skruvat- spruckna glas i 2 omgångar.
Bilupplysningen.se - klockrena tog 2 dagar och de svarar alltid i tele och bra bemötande.

Jag tror du har Bendix tändsysten på de[…]

Identifiering Volvofälg

Min hade också det mesta man kunde ha utom s[…]

Tack för svar, så milen 27000 på […]

Tjena! Jag plockar ur lite delar ur en s60 och s&a[…]