- ons 29 sep 2010, 23:05
Okej, så ni tjänade inte på att köpa diesel istället för bensin? Hur mycket drar eran XC90 2,5T, på ett ungefär?
Ja, det finns 97 % automater ute på annonser nu ungefär.. :) Och en manuell känns inte riktigt aktuell förrens barnen börjar övningsköra.. :) Det är ju sååå tråkigt att växla!:D
Mikael_0223 skrev:Jag stod och valde mellan en D5:a och en 2.5T när vi köpte vår XC90.
Förra hösten när jag letade diffade det mellan 25 och 50.000 på en bensinare och diesel och eftersom hon kör ca 1500 om året kunde jag inte räkna hem en diesel om jag även räknade på
kapitalkostnaden. Därför en bensinare.
I det stora hela är vi helnöjda med XC90 även om det har blivit familjen svensson-svenson med 2 Volvo på garageuppfarten.
Vad det gäller manuell kontra automat så är väl utbudet på automaterna större och jag inbillar
mig att det är lättare att både hitta och bli av med en automat. Bortsett från att det är förb.... skönt att slippa veva runt i bensinen för hand.
//
Micke
//
Micke
Okej, så ni tjänade inte på att köpa diesel istället för bensin? Hur mycket drar eran XC90 2,5T, på ett ungefär?
Ja, det finns 97 % automater ute på annonser nu ungefär.. :) Och en manuell känns inte riktigt aktuell förrens barnen börjar övningsköra.. :) Det är ju sååå tråkigt att växla!:D