- tor 10 jun 2010, 12:13
Märkligt med steget. Jag bytte som sagt högtalare + steg och högtalarna ger felkoder (fel resistans) men steget känner ju bilen inte av alls, vad jag vet kan inte bilens system känna av det som det är kopplat (direkt från batteri och lågnivå tagen genom hög->lågnivåomvandlare.)
Fred skrev:OK, intressant. TS får nog ändå räkna med mjukvaran och ta det som en bonus om det funkar utan.Tartryffel skrev:Du måste göra en mjukvaruuppdatering på Volvo också, den är inte dyr (ett par hundra) men utan den fungerar inte stereon (den lyser extremt svagt och spelar på lägsta volym)Att man "måste" ladda mjukvara stämmer inte riktigt. När jag bytte från min HU603 till en HU803 behövde jag inte ladda någonting alls, stereon fungerade perfekt! Nu hade jag säkert tur som en tok men uppenbarligen fungerar det ibland. Dock har jag ett par konstanta felkoder eftersom stereon inte är "gift" med bilen samt att jag valde err DLS-steg istället för ett PA-steg men de koderna påverkar ingenting i bilen.
Mvh
/Fred
Märkligt med steget. Jag bytte som sagt högtalare + steg och högtalarna ger felkoder (fel resistans) men steget känner ju bilen inte av alls, vad jag vet kan inte bilens system känna av det som det är kopplat (direkt från batteri och lågnivå tagen genom hög->lågnivåomvandlare.)
- By perhall