Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fred
Hur får du det att fungera Snoddas? Jag mätte just mitt verktyg och det är typ 85 mm i innerdiameter...
Användarvisningsbild
av snoddasD5
på plastlocket på filtret är det ju en plast mutter som 36mm hylsa passar på måste inte ha nå som går över hela plastlocket.
av Fred
Det är ingen risk att man knäcker plastkoppen då? Jag har läst att de är lite känsliga...

Nu har jag ju originalverktyget men om andra kan spara lite slantar på att köpa en hylsa (som dessutom går att använda till andra saker) så är det grymt bra!
Användarvisningsbild
av isak
den håller! bara det inte är för hårt draget vid tidigare byte?
skall dras med drygt handkraft med insmord oring.
isak
Användarvisningsbild
av CarMan
nu pratas det ju om olika motorer här i tråden.
till vissa är det ju en 36 hyllsa, o där finns bara det, inget specialverktyg alls.
dom andra har ett specialverktyg, vilket jag oxå trodde att volvo tog några tior för
av Fred
Märklig konstruktion...att de ger bilägaren valet att använda en normal hylsa eller köpa specialverktyget. Oftast har ju konstruktörerna en förkärlek att göra så att dyra specialverktyg krävs för de enklaste uppgifterna.

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? De[…]

Volvo car UX

Hur vet jag om min Volvo omfattas av uppdateringen[…]

Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]