Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
att endast orginal skulle fungera tror jag då mindre på. Har biltemas på min med allt nytt utom handbromsvirar,och den tar bra,fullt godkänd på bilprov.
Användarvisningsbild
av midnight
Tjenare!
Detta med handbromsbelägg är ett nödvändigt ont. Men ärligt talat så har CarMan rätt som han lägger fram sin synpunkt på att volvos belägg stämmer bättre.
Och det kommer sig av att volvo har gett ut måtten på bromstrummorna till sin underleverantör med alla toleranser som är acceptabla för trummorna. För vi har ju min/max mått på tjockleken på skivor och även mått på diametern på trummorna. En bil som har några mil på nacken så naturligtvis så stämmer inte dessa mått utan en pirat kanske stämmer bättre med det maxmåttet som har blivit med tiden. Sätts det i piratprylar som krävs det lite justering ochså som kompensation till lite annan typ av belägg och slitna trummor.
Användarvisningsbild
av isak
är inte så att någon tidigare ägare inte fått på trumman och kortat stödbiten mellan backarna? låter så i din inledande fråga? var ju förnämligt då den var justerbar på tidigare modeller! tror du använder hela slaglängden i oket mellan backarna. hade själv ett sådant där fall löste det med 1mm plåtremsa bokad i u form på stödet, problemet löst i mitt fall.
isak
Användarvisningsbild
av CarMan
om allt är rätt monterart så fungerar orginal beläggen direkt.
Fungerar dom inte så är nått fel nånstans, nån klåpare kan ha monterar pirat tidigare o då kan det ju behövas filas o slipas lite, vilket då inebär att orginal kanske inte passar längre. samma gäller ju med en ny ombång prat, lär inte heller passa rakt av.

Det kommer ju värme men ibland är det f&[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]