- ons 24 feb 2010, 16:20
Titta på annat objekt. Köpa en bil med oljeläckage är dumt. Säg till bilförsäljaren att fixa felet så du kan köpa den av honom.
Moderator: Moderatorer
Xekich skrev:Bra tankar där mackan! Men det är svårt att hitta en V70 (eller vilken bil som helst) som har 8 år på nacken samt 10000 mil på mätarn utan skavanker, eller så är jag kass på att söka?Visst kan du köpa en annan bil. Men hade du upptäckt "felet" om det inte varit inskrivet av Bilprovningen. Jag tror att det finns många bilar som står i bilhallarna som kan ha samma fel som inte blivit upptäckt av Bilprovningen eller åtminstone inte är inskrivet i besiktningsprotokollet. Om bilfirman fixar felet och ger dig garanti tror jag nog att du kan handla.
Nja, det finns väl ingen större anledning till att köpa just den här V70:n förutom att den är den närmsta inom en radie på närmare 40mil, dålig anledning egentligen men man är inte direkt sugen att köra så långt för att eventuellt köpa en bil..
Anledning till att besiktningen blev gjord "så snabbt" vet jag inte, men det är ju en seriös bilfirma så jag har svårt att förstå varför man "torkar bort felet" så att säga.
@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]
@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]