dr mugg skrev:Tur jag inte satte emot.... Visst strulade bränslepumpen... Tog ett tag för verkstan att komma på det.
Imponerad av kunskapen... Nästan Saidaklass...
det kallas erfarenhet.
Ock det är detta som är svårt att ta betalt för.
en kund betalar "gladerligt" för en avanserad felsökning där man efter att ha mätt & testat alt i flera timmar komer fram till ett vist fel.
mn om jag lysnar på hur värmaren arbetar & utefrån detta direkt bara gör en mätning & på så sätt hitar felet så vill ju inte kunden betala specielt mycke för denna felsökning. feflena var ju dom samma & min erfarenhet har jag ju lärtmig på andra felsökningar
man kör ju lite ge o ta. om man felsöker på en värmare i 4 timmar så kanske man bara tar betalt för 1,5 timmar om det var ett "enkelt" fel med facit i handen.
nästa gång så tar samma felsökning 1 timme & även då tar man betalt för 1,5 timmar.
allt bara för att kunden inte ska få betala en massa i onödan då det är en okunnig mekaniker som felsöker.