- ons 03 maj 2006, 09:18
frilins skrev:En del av inredningen måste bytas och jag tror det blir svårt att montera ett äldre säte som inte är avsett för v70n om det är den bilen du ska montera i...Det handlar om byråkrati, inget annat. :D
Med hjälp av monteringsanvisningen du får av Loner kan du se vad som ska bytas ut!
Besiktigade min dragkrok idag och bad om att få inskrivit i pappren att vi har ett extrasäte men där fick man tji!?? :lol:
Inte var det så enkelt inte, trots att det inte finns någon besiktningsplikt på extrasätet så skulle minnsan ingenjörerna ta en titt annars fick man inte det inskrivit...
Och det skulle kosta 650:- att få det gjort!?? Alltså dyrare än en registreringsbesiktning och inte hjälpte det att jag påpekade att det var ett originalsäte från Volvo. Med andra ord ett godkänt säte för bilen!
Och inte tittade killen på kroken inte utan bara på monteringsanvisningen, tog 5 minuter (380:-), kunde lika väl ha fäst dragkroken med spännband... :???:
Trodde besiktningen handlade om säkerhet men jag hade uppenbarligen fel... :shock: