Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nevyn
frilins skrev:En del av inredningen måste bytas och jag tror det blir svårt att montera ett äldre säte som inte är avsett för v70n om det är den bilen du ska montera i...
Med hjälp av monteringsanvisningen du får av Loner kan du se vad som ska bytas ut!

Besiktigade min dragkrok idag och bad om att få inskrivit i pappren att vi har ett extrasäte men där fick man tji!?? :lol:

Inte var det så enkelt inte, trots att det inte finns någon besiktningsplikt på extrasätet så skulle minnsan ingenjörerna ta en titt annars fick man inte det inskrivit...
Och det skulle kosta 650:- att få det gjort!?? Alltså dyrare än en registreringsbesiktning och inte hjälpte det att jag påpekade att det var ett originalsäte från Volvo. Med andra ord ett godkänt säte för bilen!

Och inte tittade killen på kroken inte utan bara på monteringsanvisningen, tog 5 minuter (380:-), kunde lika väl ha fäst dragkroken med spännband... :???:

Trodde besiktningen handlade om säkerhet men jag hade uppenbarligen fel... :shock:
Det handlar om byråkrati, inget annat. :D
av alan
Kan man montera Extra säte men nedfälda baksäten? Har LB regat min bil?
Användarvisningsbild
av CarMan
alan skrev:Kan man montera Extra säte men nedfälda baksäten? Har LB regat min bil?
vist kan man det. men du får ju inte ha pasagerare i lastutrymet på din"lastbil"
av alan
Är du säker på det? Eftersom man får ha det om den är regad som pb?
Användarvisningsbild
av CarMan
alan skrev:Är du säker på det? Eftersom man får ha det om den är regad som pb?

du får ju aldrig transportera folk i ett lastutrymme.
det ska finnas en "skiljevägg" mellan pasagerarutrymmet & lastutrymmet
Användarvisningsbild
av Loner
CarMan skrev:

Hur menar du nu Carman, du får ju montera extrasätet i en PB och där ha två personer på max 140cm, 36kg vardera. (EU utförande)

/L
Användarvisningsbild
av CarMan
Loner skrev:
CarMan skrev:

Hur menar du nu Carman, du får ju montera extrasätet i en PB och där ha två personer på max 140cm, 36kg vardera. (EU utförande)

/L
Jag är inte säker. Man hans bil är ju lastbilsreggad säger han!
mig vetligt så har man aldrig fått transportera personer i lastutrymmet på el lastbil (även om bilen i detta fall är slående lik en personbil) en lastbil är en lastbil...

---------------------------
på en personbil har man inte lastförskjutnings skydd mallan lastutrymme & pasagerarutrymme.
en personbil har ju inte lastutrymme i samma benämning som i en lastbil, snarare ett öppet förvaringsutrymme.

Man får ju inte andvända de ordinari stolarna bak, när bilen är lastbilsreggad, har svårt att tro att plaseringen av stolen är begränsningen.
Användarvisningsbild
av Loner
Mitt fel, fick för mig att vi övergått till att prata om extrasäta i en PB, men det var ju fortfarande LB..

*skämmas*

/L
Användarvisningsbild
av CarMan
Loner skrev:Mitt fel, fick för mig att vi övergått till att prata om extrasäta i en PB, men det var ju fortfarande LB..

*skämmas*

/L
ja det blir lätt lite rörigt, när man inte startar en egen tråd....
av alan
Men om den är regad som pb så fraktar man folk i lastutrymet? om man har extra säte.

Problemen började när jag låg p&ar[…]

Du har rätt den är inte till choken. Den[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Oftast ramben, kolla i hjulhus alternativt i h&oum[…]

Bygga vevhusventilation?

Är packningen till locket gammal och har b&ou[…]