Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NCR
CarMan skrev:
NCR skrev:
Jan-A skrev:Jo, självfallet. Men man kommer inte ifrån att behöva byta spår, ändra volym et.c. trots det.
Nu blev jag nästan nyfiken. Hur menar du att man inte kommer förbi det? Om barnet/frugan/kompisen/svärmor vill lyssna på Bo Kaspers Orkester i sin cd-freestyle så är det väl bara för dem att höja, byta spår osv själva (på den bärbara spelaren nu alltså?) utan att föraren skall behöva lida av oljudet?

Om det nu inte är så att man som förare inte vågar säga till att "den skiten spelas ICKE i bilstereon" förstås... :D :wink:

Annars går det ju alltid att säga "sorry, det finns ingen lösning, vi MÅSTE köpa en freestyle"...för visa mig den kvinna som över huvud taget bryr sig om teknik och kan genomskåda bluffen. :lol:
Han kanske reagera på att du sitera mig. jag sa att det var trafiksäkrare att låta nån annan än föraren byta musik.
Med din lösning så måste föraran fortfarande kanppa för att byta musiken han själv vil lysna på.

men framförallt är det ju ballt med prylar :P

massa sladdar & fristylat hit o dit är inte ballt eller fint.
Kom igen när du har kört 150 mil och lyssnat på Pippi Långstrump & Asterix oavbrutet. Då struntar man i om det är ballt eller inte. :lol:
Användarvisningsbild
av ufriman
Går att fixa via multifjärren i en Ipaq programerbar (lärde den från ett orginal)
av boeder
boeder skrev:
Tjena

En konstig fråga bara, vad använder man en fjärrkontroll till i bilen, allvarligt talat? En gammal regel för mig är - den som kör är den som bestämmer och ingen i baksätet eller bredvid på passargera sätet. Självklart får de som vill ha fjärrkontroll ha det men jag tycker man skall i så fall lägga pengar på rattknappar om man inte har det?

Nu V70 2.5T -04 fundera på beställa ny i april -06

Du är singel va?
/Anders

,

Anders jag är inte singel utan har 2 st barn, jag tycker det är underligt att du tycker så, det är väl du som förälder som bestämmer och inte barnen. Lycka till.
Måste springa och köpa en fjärrkontroll så barnen kan få bestämma mer!
ps. Hur funkar det hemma vid TV:n?
V70 2.5T
Användarvisningsbild
av Brainy
1) Jag var väldigt ironisk i min fråga :wink:
2) Det var inte barnen jag tänkte på utan snarare regeringen(fru/sambo/flickvän).
3) Hemma vid TV'n? Jag tittar väldigt lite på tv men är det något jag gärna vill se så har jag en tv som är "min" som jag då tittar på eftersom vi är väldigt olika i vilken typ av filmer vi gillar.

Angående hurvida multifjärrkontroll fungerar så nappade jag på en tidningsprenumeration just för att man fick en fjärre som premie ( http://212.130.37.178/sites/expressen/D ... 0x450.html )
Ska bli intressant att se om den går att programmera så den fungerar utan att man har en orginalkontroll att programmera ifrån.

/Anders
740 som krånglar

Finns inga luftläckor Avgassystem är t&a[…]

Koppla nya kablarna i dosan som dom gamla sitter

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. […]

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]