Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
i sirenen finns ett backuppbatteri, jag gissar att skroten inte har sina bilar full ladade, så batterit lär vara förbrukat i en begagnas siren.
Användarvisningsbild
av wissel
DaXX skrev:Tack för dina tips tbar!

Ska nog satsa på att fixa detta själv... Som du sa, det finns säkert en del slantar att spara på det ;)
Har precis fått pris på byte av larmsirenkittet, 400 kronor + kittet 1800:- hos Aukt.Volvoverkstad.
Användarvisningsbild
av CarMan
wissel skrev:
DaXX skrev:Tack för dina tips tbar!

Ska nog satsa på att fixa detta själv... Som du sa, det finns säkert en del slantar att spara på det ;)
Har precis fått pris på byte av larmsirenkittet, 400 kronor + kittet 1800:- hos Aukt.Volvoverkstad.

är det pris på en siren, eller på en hel larmsatts?

jag har förmig att larmsatsen kostar 1200:- (men det kan skilja på olika ställen)
av hansjkpg
CarMan skrev:i sirenen finns ett backuppbatteri, jag gissar att skroten inte har sina bilar full ladade, så batterit lär vara förbrukat i en begagnas siren.
CarMan tack ska du ha för det , då var det som jag trodde, men varför gör man ett system med ett backup batteri som inte går att byta i dessa tider av återvinning??
Användarvisningsbild
av wissel
Hej CarMan, bra att du nämnde detta, jag pratade med min mek o påtalade att Larmsatsen är billigare än sirénen så jag fick kanske det högre priset iaf. ?
Måste kolla på Måndag med honom igen.....
ha de :D
Freddie
av Leon943
Hej och tack för alla inslaget, sirenet på min bil fungerar igen, men meddelande finns kvar när man starta bilen. Måste kanske åka till volvo verkstan . Kolla här igen sennare.

Den bilen skulle jag personligen inte våga k[…]

https://www.youtube.com/watch?v=MhBzo9TUaBI

Om Bilia tar 900 för ett arbete hur litet det[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]