Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av johnkanon
tenkte litt på den også,men den blir dyrere for meg som bor i norge. PPC har forhandler i norge, men de tar veldig mye penger noe kan koste 4000.- men når det kommer fram så er regninga på 6-7000.- :-O)

så det billiger fra ipd og scangauge virker som den har veldig mange muligheter : http://www.scangauge.com/features/
Användarvisningsbild
av jimDK
Förlåt, tänkte inte på norska priserna. Det är sant att det har fler funktioner. Såvitt jag vet:SGII läsa P-nummer, inte Volvo DTC koder, så att du måste göra en översättning.Jag betalade 1100, - danska kronor för PPC. Jag kan köpa och skicka en om du vill.
Användarvisningsbild
av johnkanon
Det hadde vært kult, men skal prøve ut ScanGauge 2 først, jeg kan poste en melding på hvordan den er å bruke, men den er ikke kommet enda.
Användarvisningsbild
av greeeken
Det är ju ganska logiskt att du får dessa problem.
Koppla alltid bort batteriet när du gör nått med elen i bilen.
Det är en regel o inget undantag.
Som någon skrev så måste du in till volvo och radera SRS felkoden eller så använder du PPC
Användarvisningsbild
av johnkanon
Heisann, har selvfølgelig koblet vekk batteriet når jeg gjorde dette.

Har endelig fått Scan Gauge 2, testet denne på volvoen og det fungerte dårlig, ser ikke ut som den klarer å koble seg opp mot volvo, men den klarte å koble seg opp mot en pegout expert 2009 modell :)

Det var ju det jag sa. Vissa ser bara problem. D[…]

Det har läckt i nån vecka bara lite sm&[…]

Uppdatering! Bilen är återigen ihopmon[…]

Bytte ut batteriet 2023. Hur är det med remme[…]