Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av camaro69
Mekonomen är inte något billighetsföretag. Dom lägger ofta sitt pris 1 % under Volvo. Ibland är dom dyrare än Volvo.
Förr var Mekonomen billigare. Men inte nu längre.
Användarvisningsbild
av midnight
Jag har bytte båda på framvagnen och köpte på Biltema (129:-) och har varit tyst. Man får ju passa sig vid montering så att man inte vrider den lilla damasken som sitter på bulten, för då kommer det in vatten direkt. Då spelar det nog inte någon roll om det är volvos egna eller från något annat ställe, så får man byta snart igen.Ska byta på bakvagnen nu när det blir läge. Så jag provar även Biltemas även där för de är ju trotts allt billigare.
Verktyg tror jag är insex 5 el 6 mm och 17 o 19 mm blocknyckel el led.
av mattiash
Travolta skrev:Är det lika lätt att byta som det ser ut? :) Vad behöver jag för verktyg?

Vad är skillnaden på dessa? Den ena är betydligt dyrare, någon som kan har erfarenhet av den ena eller andra?

Skruvat: http://www.skruvat.se/Stang-stag-krangn ... 10180.aspx Vad är det blåa?

Meca: http://catalog.meca.se/ProductSheet.asp ... yType_ID=1

Någon som har priser från Volvo på stagen?

Det blåa är bara skydd
av Travolta
Slängde iväg en beställning på skruvat.se, torkarblad fram och på lyktorna, stabilisatorstag till alla fyra hjul samt oljeplugg med packning, pris 1166kr inkl frakt. Bra pris, nu återstår bara att få bedöma kvaliten på grejerna. :)
Användarvisningsbild
av Tomas88
När jag bytte stabilisatorstag på min S40 använde jag vinkelslipen för att få bort det gamla staget.

Ett tips kan vara att skaffa två nya muttrar också om det inte ingår. De brukar vara ganska rosiga och när jag anväde vinkelslipen så sågade jag bara bort muttrarna.
av S60AWD2.5T
Mina ena mutter var gängpaj på så det var bara att ta fram vinkelslipen efter att ha dragi den 20 varv utan att den lossna.
Någon på linan har nog dragit för hårt, men de har väl momentmaskin?
Användarvisningsbild
av falcon
Jag ska ut och byta båda mina efter käket, ena har börjat låta så jag ska byta båda på engång.
Användarvisningsbild
av falcon
så nu efter mat kaffe så är båda stagen bytta samt att jag passade på att tvätta bilen när jag ändå håll på.
35 min tog bytet av båda stagen.
av S60AWD2.5T
Det är så skönt när det blir tyst!!!!!!!!
Bra jobbat, jag fick dåligt samvete nu, bilen är ap skitig men måste till Uppsala i morgon så ids inte tvätta idag.
Användarvisningsbild
av Lindhardt
Behöver byta stabilisatorstag på min S60 och kommer kanske med en dum fråga men jag är helt grön :P Sitter där på båda sidorna fram och bak? Är händig i övrigt så tror ni jag fixar att byta dom själv? Tack hej :)

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]