Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kulborg
Hej,undrar om du böt oljan själv ?eller lämnade du in bilen?jag hade tänkt spola växellådan själ ,men jag har inte gjort det på en nyare V70N förut.Därför undrar jag
mvh andreas
hej Jag bytte oljan själv 2ggr. först bytte ja då var de inte rätt olja sen bytte ja efter par månader igen till rätt oljan.
de hur man görär inte svårt ...
du har en slang den övre ska du ta bort på själva kylet som går retur till lådan den är rätt så lätt att komma åt och synlig.sen tar du en trägårdslang och tränger över kylutgång de man kan säga de har vart returslangen och stoppa i en tom dunk starta bilen låt den gå 30 sec stäng av fyll på oljan (3l) genom oljemätningsticka starta bilen igen låt den gå 30 sec då kör den ut typ 2 till 3 liter oljan du fyller på igen osv tills du har fåt oljan rinna ut klar röd stoppa tillbaka slangen fyll på oljan kolla nivå kart. innan du åker iväg med bilen är de bra att du kör lådan lite FRÅN P TILL D
sän är de bara att börna

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]

Märks det även på effekten i motor[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]