Funk skrev:Laddtrycket säger iofs inte allt, min 2.4T med TME steg 1 laddar också max 1,1-1,2 trots att dom uppger lägre effekt än t.ex BSR och Atech. Dom mäter iofs sin effekt statiskt i stället för dynamiskt som t.ex BSR..
/Thomas
Svar ;)
Nej laddtrycket är inte allt men en hel del ;) saken är den att täninngen ska ställas på rätt sätt :)
Sen vet jag iten riktigt va T.M.E har anget för effekt. Jag kan inte utala mig om dem men jag skulle gärna prova köra mot en sånn ;) från 50- tills mätaren tar sllut :) 260 km/H
Jag vet att 2.4T har en minndre snurra T13 och dessutom 2,4 vs 2,5l blir svårt att utala sig ang.. du har ju minndre turbo och du måste ju ladda mer för att få den effekten ;) dessutom ang.. effekt mätningar så är det från bil till bil. Man skulle kunna ta 10 olika s60/v70 2,5T 210hk eller T5 or och bänka dem som nya du kommer inte få på någon av dem samma effekt! tro mig ;)
Atech skriver ner sinna Hk för att få nöjda kunnder och bilens skick så 250 hk minnst ;)
Jag har ju mätt lite tider och fått fram att jag ligger runnt ca:265 hk :) Har Platina stifft och instats KN filter.! rullat nu 10 000 mil, trimmade den stax innan 7 000 mil ;)