Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

På senaste besiktningen frågade jag besiktningsmannen hur han skulle ha gjort om jag monterat Xenonhalvljus på min 01:a. Svaret blev att om jag bara smackat dit strålkastarna hade det blivit en tvåa. Hade jag fått till en fungerande nivåreglering hade den gått igenom.
verkar ju ändå konstigt att man inte kan köpa begagnade original grejer (inkl mjukvaror som troligen ligger i någon styrbox som också borde finnas beg) och smacka i. det är väl samma bil och det skulle inte förvåna mig om fästen finns för ex. den automatiska nivåjusteringen då det lär väl kosta för mycket att tillverka olika gods till bilen.

EDIT: Nåt liknande. http://www.lagabasen.se/delinfo.aspx?delindx=30648696

Sen om det blir lagligt eller inte det är ju en annan fråga, äh skit samma det är väl bara att köpa en bil som har det då...
Jo jag har tänkt samma sak sj men volvo är väldigt envetna med visa mjukvaraor, även eftermonterat barnlås släpper de inte mjukvaran för varför är en bra fråga... men har du tur får du igenom bilen finns vissa som fått det och vissa inte det beror som sagt på besiktningsmannen....
Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och […]

Är det versionen som ofta benämns som &r[…]

Har antagligen inte hänt något katastro[…]

3G släcks

Gäller detta även årsmodell -21? […]