Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
kurdsson skrev:Provkörde polarens v70 med samma storlek på däcken o hans var tysta..så nåt fel är det på min bil..

Om så är fallet så kan du testa hans däck på DIN bil. o tvärt om
Då kan du verkligen utesluta att defel på dina däck
Användarvisningsbild
av Ampy
Tja klonket är fjädernskålen köp kondomer på volvo och trä på fjädern 20kr st du behöver 2 st fram ;)
Oljudet i däcken är väl änkel det är inte lagret det kan vara 2 sätt 1. gammla däck dåligt mönster eller kvalite 2. kolla noga och däcket är lite buligt eller separation brukar vara vanligt ;) köp nya oroa dig inte för det har hafft samma problem ;) mina började låta redan vid 50km/h ;)
av kurdsson
Det du säger om klonket är någ sant....det känns som det hörs från dom....när jag åker över övergångsställen som är det en stor gupp på och bilen hoppar upp så hör jag direkt i fjädrarna.Angående däcken så är de nästan nya...framdäcken alltså...har olika märken fram o bak..o jag har skiftat fram o bak med utan resultat.kondomer som du pratade om..Tror att dom på volvo skulla skratta åt mig om jag sa..jag vill köpa kondomer...hehe...har du nån exakt namn på dom..eller nån länk.Är de svår o montera?

MVH
Användarvisningsbild
av Ampy
Allvar jag sa kondomer för fjädern hahahah dem skratta men jag känner dem på Volvo här ;) bus änkelt att montera hiss upp bilen och böjen vid hjulhuset kommer du att se att gummit unnder fjädern är helt trasigt. Deä är bara att trepå gummit runnt fjädern du fixar det är änkelt ;) Däcket kan ha separerat det är det vanliga spelar inte så stor roll i fall dem är nya eller dem kanske låter så villket fabrikat är det på dem? jag gjorde ett test på min när det lät men det va itne lagret ;) det va minna däck så jag köppte nya pireli zerro bilen vart som ny igen och den spårar ca 70% minndre.
Användarvisningsbild
av Mr_Biddlesmooth
Men om det är hjullagret kan du väl kolla det genom att hissa upp bilen och "skaka" hjulet, uppstår det då ljud är det antagligen hjullagret, lr jag är helt ute och reser? ;)

Har fått tag i en stötfångare bak[…]

Hej! Funderar på att skaffa en ny sats till […]

Nordic Plus vs Ultra

Torkarblad med integrerad spolning får du i […]

Problem med värmen på 740

Problemet löst. Verkstaden missade att juster[…]