- tor 21 feb 2008, 21:55
Jag har själv en 00:a som fungerar alldeles utmärkt! Har aldrig haft några som helst problem med min förutom att jag bytte batteri och nu ska den in för ett byte av ett motstånd till kupéfläkten som lagt av. Köpte bilen för ett år sen och körde den fram tills förra veckan då den lämnades in på 21.000 mila service. Killen sa att han inte hittade ett endaste fel på bilen! Fanns bara en ynka felkod och det var just motståndet, i övrigt ingenting. Han hittade inte ens nåt spår av oljefukt varken ovanför eller under bilen. Som ny masinellt sa han..
Som föregående talare sa så bör man nog kolla att serviceboken är ifylld och att skött som det ska. Sen var det bara en tidigare brukare på bilen vilket är en fördel. Kontaktade faktiskt verkstaden som hade servat bilen tidigare och fick ut tre gamla fakturor på nästan 26.000kr varav den första var från 2005. Detta borde tala för att de tidigare fakturorna var minst lika saftiga och barnsjukdomarna åtgärdade... förhoppningsvis :)
Som föregående talare sa så bör man nog kolla att serviceboken är ifylld och att skött som det ska. Sen var det bara en tidigare brukare på bilen vilket är en fördel. Kontaktade faktiskt verkstaden som hade servat bilen tidigare och fick ut tre gamla fakturor på nästan 26.000kr varav den första var från 2005. Detta borde tala för att de tidigare fakturorna var minst lika saftiga och barnsjukdomarna åtgärdade... förhoppningsvis :)