- lör 29 dec 2007, 00:28
KOm på en till sak. börjar nog bli mycket tjat från min sida men är lite "nervös" när det är så stor summa som bilen ska kosta.
van med bilar mellan 20-50tusen =/
Ska kolla på en v70N 02a ca 13`000mil
dum fråga kanske men är det någon garanti kvar på en sådan bil utöver de 3-6mån man får vid köp av firma.
När är det dags för kamremsbyte egentligen på dessa bilar?
de jag tittat på hitils har bytt runt 12`000mil men seviceboken säger 16tusen.
Kanske är av egna åsikter denna fråga men är det någon större ide att fortsätta serva en bil på 13tusen mil och 6år gammal ifall inga garantier finns?
servicarna kostar ju hutlösa summor om man vill ha stämpel och mycket är ju sådant någorlunda händig privmek kan göra själv.
Skriver man ner allt man gör samt sparar kvitto kan stämpeln göra så mycket vid en försäljning? om man bortser från avancerade saker såsom kamrem.
gott nytt år var de sagt ja. =)
//Martin
van med bilar mellan 20-50tusen =/
Ska kolla på en v70N 02a ca 13`000mil
dum fråga kanske men är det någon garanti kvar på en sådan bil utöver de 3-6mån man får vid köp av firma.
När är det dags för kamremsbyte egentligen på dessa bilar?
de jag tittat på hitils har bytt runt 12`000mil men seviceboken säger 16tusen.
Kanske är av egna åsikter denna fråga men är det någon större ide att fortsätta serva en bil på 13tusen mil och 6år gammal ifall inga garantier finns?
servicarna kostar ju hutlösa summor om man vill ha stämpel och mycket är ju sådant någorlunda händig privmek kan göra själv.
Skriver man ner allt man gör samt sparar kvitto kan stämpeln göra så mycket vid en försäljning? om man bortser från avancerade saker såsom kamrem.
gott nytt år var de sagt ja. =)
//Martin
940 års 91 gammal slitvarg
855 års 94a Till salu
V70N års 01 finbil hoppas den håller
855 års 94a Till salu
V70N års 01 finbil hoppas den håller