Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Psyko
greeeken skrev:
Psyko skrev:
Xioz skrev:

När hände detta , år ?

För jag fick betala min -06 (i juni/juli)

Har en v70n-00 t5.

Fick reducerat, med rabbat. men det landade på ca 3800:-

Var vid 12700Mil-

Intressant när du fickdet för då kanske man ska ringa o klaga då!
Det är INTE en garanti, det är en Goodwill. Med andra ord beror det på om Företaget ser dig som en trogen kund eller inte. Med tanke på att man på detta Forum propagerar för att INTE lämna bilen till Märkesverkstad på Service för att det är för dyrt....... ja då mister man den typen av Goodwill
som dom som Servar får.
Ja och i längden så sparar du massa kronor när man INTE lämnar in på märkesverkstad.
Gå du dit det är ingen fara.
MAn lägger ner massa pengar på att gå till sin märkesverkstad och hjälpen man får tycker inte jag gör rätt för priserna dom tar.
Ja det beror ju på.................
av Thomas J
Jag bytte mitt spjäll förra sommaren i juni. fick betala 6000kr själv då bilen gått 20000 mil. Helt ok tycker jag, MEN jag fick även betala rengöring av spjället för en månad sen. Det är dåligt....
av maf
Om man upplever problem med gasspjället och lämnar in bilen för detta är det första dom gör att ladda in en ny programvara i databoxen för motorstyrningen. Förutom att den är mer överseende med smutsiga/slitna gasspjäll så ger den lite bättre gång och lägre bensinförbrukning.

Först om detta inte hjälper kan det bli tal om eventuellt byte.
Användarvisningsbild
av stavfelet
Xioz skrev:När hände detta , år ?

För jag fick betala min -06 (i juni/juli)

Har en v70n-00 t5.

Fick reducerat, med rabbat. men det landade på ca 3800:-

Var vid 12700Mil-

Intressant när du fickdet för då kanske man ska ringa o klaga då!
Spjällhus Topic

mvh. Janne
av Stefan62
När det gäller gas-spjället så gäller garantin enligt Volvos huvudkontor. (Detta kan verifieras på TV4:s hemsida.)

Alla som betalat för åtgärder som har med gas-spjället att göra får dessutom pengar tillbaka om man klagar. Villkoret är dock att man har serviceboken i ordning. Jag kan även berätta att man på BraBil i Enköping återbetalade kostnaderna, trots att aktuell bil hade ny ägare!
Stefan62 skrev:När det gäller gas-spjället så gäller garantin enligt Volvos huvudkontor. (Detta kan verifieras på TV4:s hemsida.)

Alla som betalat för åtgärder som har med gas-spjället att göra får dessutom pengar tillbaka om man klagar. Villkoret är dock att man har serviceboken i ordning. Jag kan även berätta att man på BraBil i Enköping återbetalade kostnaderna, trots att aktuell bil hade ny ägare!
Har haft min S80 2,9 -99 i c:a 4 månader nu, och redan vid köpet påpekade jag att den var konstig när man skulle köra iväg - först händer ingenting (rent av tjuvstopp) när man gasar lite, men sen jädrar bär det iväg alldeles på tok för mycket! Accelererar också ojämt genom varvtalsregistret!

Kan det vara spjället (sitter vit etikett på det)?
Kan jag åka till min lokala volvohandlare (där jag oxo köpte bilen) och påtala garantibyte (bilen hade gått 15.000 mil vid köpet, nu har den passerat 16.000)?
av Micklo
JA Peter... Tycker definitivt att du ska KRÄVA det... Du har ju först och främst redan garanti kvar på bilen och sen garantin från Volvos huvudkontor... om det nu är spjället, men om det är något annat ska dom fixa det också...

Jag tycker du ska lämna in bilen, detta ska åtgärdas, inget snack om saken...
av sm5ugh
MMm...har funderat på exakt det du skrev, Micklo! Nackdelen är väl att jag redan fått den servad samt lagad för nästan 40.000 snart (fyra nya 17"s däck med fälg, 16.000-mila service med kamrem, komplett bromsbyte runt om, en låskista, två fösterhissar, eftermonterad dragkrok), så det känns lite pinsamt att komma och "gnälla" om man inte har rätt till det! Men mycket tyder ju på att Volvo åtagit sig att byta ut de gamla om de börjar krångla, så jag får väl göra ett försiktigt besök! :)
Användarvisningsbild
av Xioz
Stefan62 skrev:När det gäller gas-spjället så gäller garantin enligt Volvos huvudkontor. (Detta kan verifieras på TV4:s hemsida.)

skulle gärna vilja veta vart man hittar detta på tv4s hemsida?
Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och […]

Är det versionen som ofta benämns som &r[…]

Har antagligen inte hänt något katastro[…]

3G släcks

Gäller detta även årsmodell -21? […]