Moderator: Moderatorer
Gixxer rolle skrev:Belägg kan du få av mig...MP skrev:en nyckelavstängning e nog inte alltid att lita påHar du belägg för detta? har någon annan belägg för att airbagen löst ut när den varit frånkopplad?
Det är inget påhopp på dig, men man ska granska det som sägs/skrivs kritiskt.
greeeken skrev:Fråga bar adin bildförsäkring så får du svaret på din fråga angående nyckel o airbag.Bakåtvänd i passagerarsätet fram är den bästa placering för barn upp till 4 år, det är svenska trafiksäkerhetsforskare eniga om, tex Maria Krafft på Folksam och Claes Tingvall på Vägverket mfl. Detta gäller naturligtvis så länge det inte finns nån aktiverad airbag på passagerarplatsen fram. Annars är det den farligaste platsen i bilen för barn.
Aldrig i hela livet att jag skulle placera en barnstol fram..
Addict skrev:Du borde fråga dig själv om du överhuvudtaget kan ha airbag, för att airbagen ska fungera och ta upp energi så måste den utlösas i precis rätt ögonblick. Utlöses den förtidigt innan föraren börjat komma fram så har den ingen effekt, utlöses den några millisekunder försent när föraren är väldigt nära ratten kan man slås ihjäl av explosionen. Airbagen skall tända precis efter att bältena sträckts. Hur kan du lita på att allt detta när bilen mosas av en lastbil?polcirkeln skrev:Trots nyckelavstängning skulle jag ALDRIG placera ett barn vid en bomb! Hur kan man garantera att inget antänder krutet när bilen mosas av en lastbil?#27 skrev:Om det sitter passagerarairbag från fabrik så finns det inga öglor.Gäller det även senare modeller som har nyckelavstängd krockkudde på passagerarsidan?
SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]