Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Siqqe
Men hur lång tid tar det och hur dyrt är det att vara extra försiktig och linda in t.ex. ballaster till xenon, styrbox mm. innan man spolar på? Det är absolut INTE onödigt och då är man på den säkra sidan.

Aja, gör som ni själva känner men att strunta i det bara för att man KAN göra så känns dumt.
Användarvisningsbild
av camaro69
Frigge skrev:
camaro69 skrev:Så superkänsliga är inte bilarna, så att dom måste lindas i Glad-Pack eller dyl.

Lägg på avfettning och spola av. Håll högtrycksmunstycket ca 50 cm ovanför så att man inte tokspolar in vatten i diverse utrustning.

Hur skulle bilarna annars klara av regn?

Blåååås påååå påååågar. :wink:
Men kära nån då........

Brukar du ha motorhuven öppen när det regnar eller regnar det underifrån där du bor :roll:

Använder man högtryck när man motortvättar måste man använda sunt förnuft för att inte få problem.
Kåpan över t-stift brunnen är inte vattentät och där kommer bli vatten om man inte är försiktig.
Kära nån då Frigge.

Här i stan brukar vi inte köra med öppna huvar och det regnar inte nerifrån, men det kanske är så i Södra Sverige? :roll:

Har du inte tillgång till TV. :wink: :roll:
Har du inte noterat vissa idioter som kör bil i halvmeterdjupt vatten när det varit skyfall med efterföljande översvämning?
Det har ju aldrig hänt att det är snöslask och "pisseblött" med hög luftfuktighet.

T o m den grinigaste av alla sura besiktningsmän på SBP brukar hålla sig borta från "blasket"

Jag vårdar min egen bil på bästa sätt. Tyckte jag skrev att man inte ska "tokspola".
Men klarar inte bilen vattenstänk så ska jag nog omvärdera mitt bilval.
Hitills har jag inte behövt det, och hoppas slippa göra det p g a att motorutrymmet inte går att tvätta.

:lol:
av BusterM
Sigge - du har naturligtvis rätt!
Användarvisningsbild
av NORDIC MAN
det finns ju ett enkelt sätt! att efter att man lagt på avfettning gno runt med en torr bilsvamp o ''röra'' runt lite ovan på de avfettade detaljerna så man gnor loss skiten lite

sen tvättar man av det hela med en lagom obs ska ej droppa svamp då kan man använde vanilgt vatten med en skvätt bilschampo i
gör så på fin bilen(cadillac 8) ) med gott resultat

mvh/olof

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]