Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Frodda skrev:
OFFO skrev:Michelin Primacy, bäst i Vi Bilägare och jag har kört snart två sommrar på dessa kanon ostar !
samma här, haft dom två sommrar , helt super!
Jag med! ca 40% kvar i däcken, superrunda och kanontysta fortfarande. Verkar dessutom rulla lätt.
av ljungström
Jag vill varna för Pirelli P6000! Extremt högt vägljud även i låga farter. Hade sådan på en Ford Mondeo och den bullrade mer med sommarhjulen än med dubbade vinterhjul. (Har haft 5 Mondeo av årsmodell 2001-2004 så jag har lite att jämföra med)
av Nusse77
Jag har kört på Good Year Excellence sedan snön gick bort och jag är väldigt nöjd med dom. Betydligt tystare än Pirelli P6000 som jag hade innan. Och dom är inte svindyra heller...
av matzen10
ljungström skrev:Jag vill varna för Pirelli P6000! Extremt högt vägljud även i låga farter. Hade sådan på en Ford Mondeo och den bullrade mer med sommarhjulen än med dubbade vinterhjul. (Har haft 5 Mondeo av årsmodell 2001-2004 så jag har lite att jämföra med)
Har dom inte alls det! Åtminstone inte jämfört med Michelin Energy.. Och som jag minns det är dom oxå tystare än Semperit jag hade på förra S60... Så där e vi inte överens!

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
När jag köpte min 850 t5 (2002) så satt det nästan nya p6000 fram & de hade någonting jag verkligen tyckte om (speciellt andvändbart med t5án) & det var att de greppade bra som fan!
Det jag tyckte mindre om var att däcksidorna var på tok för svaga, vilket innebar att efter att ha touchat en trottoar kant så blev det en bubbla på höger däcksida......vilket innbar att jag fick byta ett nästan nytt däck helvete.....eller rättare sagt jag bytte bägge framdäck helt enkelt för att jag blev så sur över Pirellis kvalité. Detta med svaga undermåliga däcksidor beskrevs som ett vanligt problem bland amerikanska köpare på ett US forum. Om Pirelli har åtgärdat däcksidans konstruktion på p6000 så skulle jag inte tveka att köpa dem men om det inte är åtgärdat så får Pirelli INTE mina pengar.
av ljungström
matzen10 skrev:
ljungström skrev:Jag vill varna för Pirelli P6000! Extremt högt vägljud även i låga farter. Hade sådan på en Ford Mondeo och den bullrade mer med sommarhjulen än med dubbade vinterhjul. (Har haft 5 Mondeo av årsmodell 2001-2004 så jag har lite att jämföra med)
Har dom inte alls det! Åtminstone inte jämfört med Michelin Energy.. Och som jag minns det är dom oxå tystare än Semperit jag hade på förra S60... Så där e vi inte överens!

M V H
---> Matz
Jag hade inne Mondeon för kontroll på Fordverkstad efter som den bullrade så mycket, man kunde ju tror att alla hjullager var slut. Bilen var det dock inget fel på enligt verkstaden, däremot hade de haft fler Mondeoägare som klagat på vägljudet från däcken i fråga.
av olson
Lägre profil = mer buller. Fundera på om man måste ha 35, 40,45 profil etc. Själv skulle jag helst åka på 80profil, men det finns ju inte längre. Extrem lågprofil är jättebra för racing, men det har sitt pris att åka med dem på gatan.
Användarvisningsbild
av greeeken
olson skrev:Lägre profil = mer buller. Fundera på om man måste ha 35, 40,45 profil etc. Själv skulle jag helst åka på 80profil, men det finns ju inte längre. Extrem lågprofil är jättebra för racing, men det har sitt pris att åka med dem på gatan.
Då passar ju verkligen ordet TRAKTOR in om du vill köra med 80 profil :D
Användarvisningsbild
av C.W.
Bridgestone Potenza för kvalite och körbarhet
av boeder
matzen10 skrev:

M V H
---> Matz
Instämmer att P6000 är riktiga högljuda däck, hade det på min tidigare V40. Slits lite fort tyckte jag om jag jämnför med Continental Sport 2.
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]