Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
addeer skrev:Tycker det är klart snyggare utan men naturligtvis bättre med. Jag funderar på om man ska montera dit dem på vintern (då behöver man dem mest...slask, salt, skit och snömodd) när man byter däck och sedan ta av dem till sommaren igen.
Hur sitter de fast? är det bara några skruvar....enkelt, svårt?
Sitter popnitade

/L
Användarvisningsbild
av K5054
Ang. montering av stänkskydd: Bilia Segeltorp skulle ha ca 1500 för att montera fram/bak och Bra Bil 1900 "beroende på om man hade lackade trösklar"? Jag trodde alla stänkskydd var svarta? Själv är jag väldigt ohändig med allt som har med bilar att göra och skulle föredra att nå'n proffs satte på dem. Kanske ni i forumet vet nå'n som kan göra det bra och lite billigare? :wink:
Användarvisningsbild
av Loner
1500 resp 1900 för montera, då ingår väl materialet oxå??

/L
Användarvisningsbild
av VolvoB20
polcirkeln skrev: Den övriga argumentationen var att stänkskydd fram skyddar mot blästring från framhjul och smuts efter sidorna, men att skydd mot blästring är mindre nödvändigt bak (förstod inte riktigt varför).
Några synpunkter på denna argumentation?
Bak blästrar du bara sönder lacken på kofångaren så den ser ut som skit, det gör väl inget tycker en del eftersom den är plast och inte rostar.
av jonsson 8918
K5054h skrev:Ang. montering av stänkskydd: Bilia Segeltorp skulle ha ca 1500 för att montera fram/bak och Bra Bil 1900 "beroende på om man hade lackade trösklar"? Jag trodde alla stänkskydd var svarta? Själv är jag väldigt ohändig med allt som har med bilar att göra och skulle föredra att nå'n proffs satte på dem. Kanske ni i forumet vet nå'n som kan göra det bra och lite billigare? :wink:
Monterade mina bakre stänksydd igår, tog 10 min på varje sida. Bort med hjulet, borra bort de gamla nitarna och dit med nya... väldigt enkelt!
Användarvisningsbild
av K5054
Loner: jo, det var komplett.
Användarvisningsbild
av OFFO
Att du överhuvudtaget kunnat beställa bilen ?
av addeer
Då blir det till att ta bort och montera dit popnitar och stänkskydd vår/höst för min del.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Stänkskydd är bra, man kan tom odla blommor där!
Hade inne en 850 -92 idag. Ägaren, Margareta, 88 sa själv att hon inte kör så mycket nuförtiden. Jag tror det stämmer...
Bild
Annars är bilen fin, 8000 mil på mätaren. Kamremmen byttes för andra gången idag.

En smula OT kanske, men jag tänkte på den här tråden när jag såg stänkskyddet och tog en bild...

Eller det faktum att VW vill sälja nya bilar […]

...det hördes ganska kraftigt blåsljud […]

C40 körkomfort.

Troligt. Kort hjulbas, stora och breda hjul med l[…]

Är det sedan eller kombi du har? Jag och ett […]