Fick nya länkar i framvagnen och en ny fjäderbenslagring på garantin (köpte den vid 8000 mil)
Sedan dess har lite småsaker pajat.
- Locket till facket i mittkonsollen
- Låset till bakluckan (kostade drygt 1000 kr och fixas lätt på 5 min. själv)
De enda slitdelar jag bytt än är bromsklossar fram.
17" hjul gjorde stabiliteten MYCKET bättre, framför allt märks det med tung husvagn efter.
Det finns några saker jag stör mig på:
- plåtkvaliten. För mjuk och ömtålig plåt. Varje dörruppslag ger en ful buckla.
- stolarna är så fruktansvärt osköna
- det regnar in i bakluckan (det verkar som om det läcker in bakom plastkåpan)
- den envisas med att sågtandsslita däcket höger bak, trots OK hjulinställning.
Nu vibrerar det när jag bromsar från 100+ km/h. Har inte felsökt
En sliten p-ände har jag upptäckt, kanske har det nåt att göra med vibrationerna??
Om man inte har några direkta krav på körglädje är S60 helt OK.

(det gäller kanske alla familjebilar, S60 kanske inte är så mycket sämre)
Ibland när jag inte kört Volvon på länge skrattar jag när jag kör iväg, det känns lite som att stå upp och köra båt. HÖG sittställning, det gungar, mjuka stolar, mjukt överallt, mjuka gummibussningar i hela chassiet som flexar och vrider sig. Ingen direkt körkänsla.
(Jag åker oftast omkring i min Lotus Elise med sportfjädring, därför blir kontrasten så enorm. :lol: )
Med Lotusen får jag min abstinens av körglädje tillgodosedd, innan jag hade Lotusen tyckte jag det stundtals var tungt att ha en "så tung och trög" bil.
Nu har min S60 gått nästan 14000 mil, och jag måste en aning motvilligt erkänna att den har varit en trogen slitvarg till fyndpris, jag fyller gasen för 10 Euro och kör nästan 25 mil på det. Värdeminskningen har varit c:a en tusenlapp i månaden och underhållskostnaderna har varit små, förutom att servicarna är lite dyra. (En hel del dyrare än Lotusen, vilket måste anses vara anmärkningsvärt)