Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kaxen
grammse skrev:
Blockqoute skrev:Med andra ord så kan detta klonkljud uppstå av ett dåligt motorfäste? Och bara på på en sida? Så jag inte kollar/byter i onödan :lol:

Update: Läste i någon tråd här att det var ett helvete att få lös någon bussning? Förstod det som att det bara var om man bytte själva bussningen, stämmer det? Och det är väl hela fästet som är lättast att byta?
Kolla först så det inte är en spindelled som är glapp.
Man kan byta bara bussningen i motor fästet men det kräver lite mera jobb. Jag var lat och betala några hundra till för ett komplett fäste.
Snabbt och enkelt att byta och blev bara lite dammig om fingrarna :wink: :wink:
Ett komplett kostade 480:-.. så det var inte direkt svindyrt
Användarvisningsbild
av Blockqoute
grammse skrev:
Blockqoute skrev:Med andra ord så kan detta klonkljud uppstå av ett dåligt motorfäste? Och bara på på en sida? Så jag inte kollar/byter i onödan :lol:

Update: Läste i någon tråd här att det var ett helvete att få lös någon bussning? Förstod det som att det bara var om man bytte själva bussningen, stämmer det? Och det är väl hela fästet som är lättast att byta?
Man kan byta bara bussningen i motor fästet men det kräver lite mera jobb. Jag var lat och betala några hundra till för ett komplett fäste.
Har tänkt på den med, och även länkarmarna. Kan det vara så att även de kan ge detta fel? Huga är det spindelleden är den rätt dyr väl? Har fått för mig det iaf, iofs har jag fått för mig det med länkarmarna åxå? Bara att kolla motorfästet imorrn och hoppas på att det är det...
Användarvisningsbild
av Blockqoute
kaxen skrev:
grammse skrev:

Ok, det var ju inte farligt alls, hoppas att det "bara" är det som låter då...
Användarvisningsbild
av Nexus
Blockqoute skrev:
kaxen skrev:
grammse skrev: Kolla först så det inte är en spindelled som är glapp.

Ok, det var ju inte farligt alls, hoppas att det "bara" är det som låter då...
kolla framvagnen innan du köper ett motorfäste. Vet ej om det går att byta bara spindel leden på V70N eller om det är hela länkarmen?? En länk arm till min kostade 800 tror jag. När klonkar det på höger sida??? vid växling?? i gupp? Du kanske ska skriva ett eget inlägg??? nu glider vi på KAXENS inlägg :wink:
Användarvisningsbild
av henka35
Ang. klonkljud så kan det vara dämparen, fjäderbenslagret, fjäderns som rör sig eller krängningshämmarstaget. Jag har bytt allt på min vid 4500 mil. Då blev det tyst. Har nu varit tyst i 3000 mil. Få se hur länge framvagnen håller ihop.... 8)

Har en v70. Ja alla P2 är väl lika. Fund[…]

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]

Vibration dörr v90cc 2017

Hej på er! Har en v90 cc från 2017 d&a[…]