Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
Stolarna t.o.m -04 på V70 är bättre än de som kom efter faceliften, man sparade in på kvaliten.
Sedan att jämföra med Audi o BMW är svårt..helt beroende på vilka modeller man talar om, jag kan ge lite info om BMW och 5-seriens stolar , har man valt komfortstolar (BMW har tre olika varianter av stol standard, sport o komfort) så har man en mycket bättre stol än V70, sportstolen är jämförbar..standard är mycket sämre.
Audi är lika deras sportstol är som Volvos, standard sämre.
Volvo har under lång tid varit kända för sina man sitter länge , mycket länge utan träsmak.
I övrigt så kan man nog inte få mer bil för sina pengar än om man köper en V70 Classic 8) .....jag jämför med min BMW 530 den kostar mer än två Classic :shock: tveksamt om den är dubbelt så bra :???:
Användarvisningsbild
av exup
Kommer Classicen sträcka sej över två årsmodeller?Min är ju tillverkad i mars och det är ju en 07a,menar ni att dom som kommer efteråt blir 08?
Som svar på din fråga så har jag kört 600mil med min nu,komforten är fulltjämförbar med andra premium bilar :D Även fast min är sänkt och 18" håller komforten mkt bra tycker jag :D
Användarvisningsbild
av Jensen
Steff 99 skrev:Stolarna t.o.m -04 på V70 är bättre än de som kom efter faceliften, man sparade in på kvaliten.
Stolarna i sig är inte bättre fram till 04, var har du fått det ifrån??
Det man haft problem med under MY05/06 har varit att man bytte klädseln på bilar med Business/Kinetic paket, och problemet man haft är att väldigt många drabbats utav att det spricker i sömmarna.

exup:
Classic som säljs idag räknas som 08.
av loben
Hej
Jomen jag tror nog att det är andra stolar fr.om face-liften. Annan typ av reglering t.ex. I nyaste teknikens värld testar de v70N MOT NN och där skriver de att stolarna i V70N blev sämre eftersom de bytte underlev. vid faceliften.

/ LOBEN
av Anders Classic
Jag tror att jag absolut blir nöjd med min V70. Det är en jäkligt snygg modell framförallt nu när den är nerlackad och i övrigt ganska uppiffad. Det känns som den är riktigt bra nu och alla barnsjukdomar är tillrättade. Nu är det bara att vänta....
av Bjoerne
Tjena,
väntar på min Classic som (förhoppningsvis) kan hämtas ut nästa vecka.
170hk Manuell, Momentum, High Performance, Tonade bakrutur, el-lås f bakdörrar, nyckelavstängning på pass. kudden. Annat lull-lull är 17" Tucana, 12V i skuffen och grid-inlägg.
Tror jag kommer att bli nöjd med den. Familjen växer och utrymmet behövs. För en ny bil som köpes (beställdes) i Mars tyckte jag detta var vettigaste köpet för en ny familjebil..!?!
av JSVARD
Bjoerne skrev: För en ny bil som köpes (beställdes) i Mars tyckte jag detta var vettigaste köpet för en ny familjebil..!?!
Vi får antagligen vår nya nu i veckan. V70 2.4D Classic med roligare ljudutrustning och annat trevligt. Prismässigt, och komfortmässigt måste detta vara ett klipp. Efter att kört Cittran (C5) som var alternativet till familjeföretaget (som kör 3000 mil/år) kändes Volvon tokigt rätt. Hoppas nu frugan hittar en bra körställning också. Vi gubbar verkar ha lättare med det.

edit: Vi får den imorgon! Wohoooo! :-K

.
av NCR
JSVARD skrev: edit: Vi får den imorgon! Wohoooo! :-K
Jag vill se en lång och intressant recension efter din första dag i den! :D
Användarvisningsbild
av jiha
Säger bara -grattis till alla oss som köpt/beställt en classic. Har i dagarna paserat 1000 mil (3mån) och är mkt, mkt nöjd. Har under en 5 års period haft Volvo v40 -01, Ford mondeo 04, Volkwagen passat -05, Saab 93 ss Aero -04.
Altså gick jag från en stum, styv, nervös och allmänt ok bil -dock inte värd 300k+ som den kostade ny. :shock:

Efter en veckas tillvänjning av en mjukare, komfortablare och stadigare bil har jag insett att en bättre, skönare och bekvämare långfärdsbil inte finns att få (till samma pris). (D)

Så hoppas att ni kommer att få lika stort nöje som jag.

// jiha
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
Nästa elbil från Volvo?

el är det en prototyp de visar i länken?

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]