Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av camaro69
V70BiFuel03 skrev:
grammse skrev:
camaro69 skrev: Köp original.

Då vet du att grejorna passar och är avpassade för din bil.

Det var en sågning som hette duga. Att döma ut all personal som jobbar på Bilia i Sverige som tråkiga.
Du måste ha haft ett satans jobb att åka runt i Sverige och träffa alla.

Måste ha varit tråkigt.

Opps sorry mena inte alla anställda på bilia. i min lilla stad är de inte direkt service vänliga. Och det är inget fel på REALCARS vingar!!! De är utprovade på respektive bilmodell.

Själv mål skulle jag säkert göra. fotboll fattar jag noll av :oops: varför springa runt och jaga en boll när man kan busköra i bilen :wink: :wink:

Nä, ta det lugnt bara....Camaro blir genast sur & putt om man på något sätt kritiserar Bilia/Volvo...... Måhända är han anställd av dem....

Har precis själv fått hem en vinge till min V70n som INTE är köpt på Bilia (1795kr + frakt) ink bromsljus OCH monteringssats.

Återkommer senare med en recension & bilder före & efter på vingen (skulle vingen inte passa så får jag väl bita i det sura äpplet & be Camaro om ursäkt :wink:).
:lol: :lol: :lol:

Skitsnack.

Jag blir varken sur eller putt. Men ënligt mitt förmenande är det en djä--a massa gnäll om dåligt kvalitet hit och dit. Att såga varenda Biliaanställd i hela Sverige kändes något övermagat. Därför mitt inlägg.

Håller fullständigt med i vissa delar om kvalitetsbrister. Exvis: Hjullager, krängningshämmarstag, spjällhus and you name it.

Säger vi kunder inte ifrån får vi leva med skiten. Att bara sitta och "spy galla" på forumet leder väl inte så långt. Konkreta handlingar som riktiga reklamationer och anmälan till ARN ger väl bättre styrka än gnäll på ett forum.

Forumet är alldeles perfekt för att stötta och hjälpa varandra, med diverse bilproblem, och kan spara många sköna kronor till oss bilägare.
Det finns massor med kompetens "ute i stugorna", om vi hjälps åt och inte gnäller så dj---la mycket, utan torgför budskapet seriöst så kanske höga vederbörande lyssnar.

Det är väl bättre att vara konkret och saklig, än en jä--a massa gnäll.

Sen mr Bifuel, jag är inte Volvoanställd :wink:

Kritisera på.

:D
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Camaro!

Du har med all säkerhet rätt vad det gäller ARN & de olika kanaler man kan använda för att komma till rätta med det som man tycker behöver rättas till.

Sedan måste jag nog säga att man inte ska underskatta ett Forum som Jagrullar.se & dess inflytan/effekt...... med drygt 7000 medlemmar varav flera hundra regelbundet aktiva medlemmar & en hel del "silent" medlemmar som läser & tar del av det som postas. Internet/webben är sannerligen ett verkligt effektivt & användbart media & blir för varje dag än mer viktigt. Se på motsvarigheter till motor relaterade Forum internationellt sett & lägg märke på antalet medlemmar & den aktivitet Forumena har.....vare sig det är Volvo, BMW eller Harley Davidson som diskuteras.

För 20 år sedan så hade Svensson Motormännens att "förlita" sig på (personligen så tycker jag att de är tämligen tandlösa & är själv endast medlem för att kunna teckna väghjälps/bärgnings delen)..... Idag har vi WWW & kraftfulla Forum som Jagrullar.se

Jag tror helt enkelt att en kombination av de förslag du nämnde & Forum som detta är det bästa.

Volvo/Bilia skjuter sig själva i foten ifall de ignorerar det positiva & negativa som framförs på webben

No hard feelings Camaro ! :wink:
Senast redigerad av 1 V70BiFuel03, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Brainy
grammse skrev:Köp pirat minst lika bra passform!!!! Våga vägra bilia :wink: :wink:
köpte min v70"N" vinge på REALCAR till min v70-99. Passa ferfekt! + att de är mycket bra att göra med inte lika tråkiga som personalen på bilia :(
vet några som haft rejäla problem med passformen från realcar, men då på bla frontläppar.

mvh
Anders
av Klotola
V70BiFuel03 skrev:
Nä, ta det lugnt bara....Camaro blir genast sur & putt om man på något sätt kritiserar Bilia/Volvo...... Måhända är han anställd av dem....

Har precis själv fått hem en vinge till min V70n som INTE är köpt på Bilia (1795kr + frakt) ink bromsljus OCH monteringssats.

Återkommer senare med en recension & bilder före & efter på vingen (skulle vingen inte passa så får jag väl bita i det sura äpplet & be Camaro om ursäkt :wink:).
BiFuel vart köpte du den? Då var den olackad till de priset?

PS. Vilken diskussion för tre frågor :) :)
/Klotet
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Klotola skrev:
V70BiFuel03 skrev:

BiFuel vart köpte du den? Då var den olackad till de priset?

PS. Vilken diskussion för tre frågor :) :)
/Klotet

Någon dryg vecka sedan i en tråd på detta forum så var det en medlem som länkade till en blocket annons, men jag hittar inte tråden nu (men den medlemmen ska ha beröm för länken :).

Här är länk till företaget:

http://www.hammarobilcentrum.se/

Men som sagt, i slutet av nästa vecka om allt går som planerat så får jag tid hos lackeraren & åker därifrån till min Mek som får montera dit den (ja, den är olackad) & efter det kommer recension på hur passform & slutresultatet blev med bilder & allt :)
Användarvisningsbild
av Nexus
camaro69 skrev:
V70BiFuel03 skrev:
grammse skrev:

:lol: :lol: :lol:

Skitsnack.

Jag blir varken sur eller putt. Men ënligt mitt förmenande är det en djä--a massa gnäll om dåligt kvalitet hit och dit. Att såga varenda Biliaanställd i hela Sverige kändes något övermagat. Därför mitt inlägg.

Håller fullständigt med i vissa delar om kvalitetsbrister. Exvis: Hjullager, krängningshämmarstag, spjällhus and you name it.

Säger vi kunder inte ifrån får vi leva med skiten. Att bara sitta och "spy galla" på forumet leder väl inte så långt. Konkreta handlingar som riktiga reklamationer och anmälan till ARN ger väl bättre styrka än gnäll på ett forum.

Forumet är alldeles perfekt för att stötta och hjälpa varandra, med diverse bilproblem, och kan spara många sköna kronor till oss bilägare.
Det finns massor med kompetens "ute i stugorna", om vi hjälps åt och inte gnäller så dj---la mycket, utan torgför budskapet seriöst så kanske höga vederbörande lyssnar.

Det är väl bättre att vara konkret och saklig, än en jä--a massa gnäll.

Sen mr Bifuel, jag är inte Volvoanställd :wink:

Kritisera på.

:D
Jag skulle ha skrivit Bilia personalen på reservdeler resp kundmottagning i endast min stad kanske.
Men jag har hittat en kanon kille på "din personliga tekniker" eller vad det heter :oops: han ger tips och råd gratis.
Användarvisningsbild
av Nexus
Brainded skrev:
grammse skrev:Köp pirat minst lika bra passform!!!! Våga vägra bilia :wink: :wink:
köpte min v70"N" vinge på REALCAR till min v70-99. Passa ferfekt! + att de är mycket bra att göra med inte lika tråkiga som personalen på bilia :(
vet några som haft rejäla problem med passformen från realcar, men då på bla frontläppar.

mvh
Anders
Jaq säger bara att de vingar jag har monterat på diverse bil bilfabrikat
från REALCAR har passat bra. Men jag kan ha haft tur kanse. Fördelen är att de är i grann staden så skulle det ej passa så får de passa in den på bilen :lol: :lol: ha ha där fick jag till det :lol:
Orginal kan ju vara" made in thailand" de oxå men det vet jag inget om så mera än så vågar jag ej skriva :wink:

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]