Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fred
Och om det är batterisyra-felet är det inte säkert att det räcker med att ta bort batteriet för att bli av med felkoden och varningen i DIM. Så är det på min. Tog bort batteriet, men kretskortet var så skadat att bilen ändå varnar "Larmsystem, service erfordras" eller något i den stilen...men så funkar inte sirenen alls heller. :-D

Rätt skönt tycker jag...ingen bryr sig ju ändå ifall ett billarm tjuter, så jag ser alltid till att bilen är tom på grejer så ingen vill göra inbrott i den. Dock är det lite störande med felmedelandet i DIM.
Användarvisningsbild
av wissel
Troligen men nackdelen där är ju att ditt larm är odugligt. Det tog mig 31 minuter att demontera sirenen o såg isär. Bara ta bort batteriet såga isär o montera igen.
Det är värt det varenda minut. Borra ut popnitar för att vika ut innerskärmen sedan skruva loss siren, lite knepigt då skruvarna är förstörda för urskruvning , men lite 556 innan du börjar löser
detta.

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]