Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

roband915 skrev: sön 30 okt 2022, 15:17 Vet du om verkstaden bockade helt nya rör eller bockade till de som redan satt på bilen? Och vet du hur de gjorde med värmeskölden? Tog de bara bort den?
Värmeskölden vågar jag inte säga något om då det aldrig kom på tal men befintliga rör användes och böjdes om för att passa.
Tror dock inte det är något som skall fixas med vanlig tång för av det lilla jag jobbat med hydraulik rör så är dom otroligt hårda och styva och kan spricka vilket gör att du behöver nya rör. Rören får man väll fixat vid vilken firma som helst som håller på med hydraulik skulle jag tro men rätt dyra brukar dom vara iaf.
sicnarf skrev: tis 08 nov 2022, 07:21 Kan du tipsa om denna skrot då? Vart finns den? Vad kostade det hela inkl monteringen?
Tyvärr ligger det ju i Finland så lite långt borta för dom flesta på detta forum.
Total kostnad var 500€ för en begagnad original styrväxel inkl. montering.

Finns en till tråd här om samma sak där tråd skaparen gjort lika men bytte själv.

Hm. Och med ID.4. Men du avsåg då en[…]

Ganska säker på att någon h&aum[…]

Jag har hittat i USA och på Skandix. Men fin[…]

Den modellen av Brink-drag fanns utan låsnin[…]