Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rosefors
Det var ju nån för bara nån vecka sen som fick smaka på hur värdelös biltemas garantier vad gäller batterier är. Har själv också dålig erfarenhet av biltemabatteri, precis som mycket annat från biltema.

Jag köpte ett AGM till min N. Hur värt som helst. Märks av direkt när man poppar stereo.
av rosefors
klacken skrev:Värdelöst var det ju inte då han fick nytt tillsist ;-) deras AGM är nog ett bra köp.
Asso fick han? Jag har missat det inlägget isåfall.

Svaret han hade fått var ju annars kalla handen för att han hade köpt ett batteri till sin bil som var rätt för hans bil enligt volvo men större än det biltema själva rekommendera och därför gällde inte garantin, vilket säger en hel del om nivån på Biltema.

Disclaimer att det inte är ett biltema AGM-batteri jag köpt, men visst, hade jag köpt ett biltemabatteri så hade det helt klart blivit ett AGM också.
av angarna
Förr var Biltemas kundservice något att ha. Numera är de varierande från medioker till urusel. Man får tjata och ligga på. Haft 2 batterier som fallerat i år. Ett 90 AH och ett 14 AH. Fick pengarna tillbaka för båda men det tog sin tid och man fick ligga på.
Användarvisningsbild
av frasse4
Och det går lätt att reklamera det i Tyskland upp till 4 år?
av KalleJ
frasse4 skrev:Och det går lätt att reklamera det i Tyskland upp till 4 år?
Aldrig reklamerat ett batteri på en bensinbil. Ta en storlek större så lär det hålla 10år+ om man använder bilen.
Annars lägg mellanskillnaden på en solcellsladdare.
Ovan nämnda hemsida lämnar 2års garanti, annars får man ta det direkt med tillverkaren av batteriet.
Sen räknas inte AGM som farligt gods, är inte säker på att det går att beställa EFB/Bly.
Användarvisningsbild
av Erik Å
sicnarf skrev: ons 26 okt 2022, 13:52 Volvo gör inga egna batterier , Erik Å.
Haha det förstår jag faktiskt, jag jobbar hos en underleverantör till VCC :-D
av Dextre
Så slutsatsen är att bland alla batteritekniker som finns brukar även P2-ägare köpa AGM? Iaf de i tråden som yttrat sig. Det känns ju som att man kan välja en äldre teknik som fungerar mer än bra i så gamla bilar, men om man kan få ett AGM från Tyskland billigare än alla andra typer i Sverige förstår jag valet.

"1975-1984 Volvo 242 244 245 DL Center Cap Hu[…]

Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag fi[…]

Är det en bärarmsbussning som håll[…]

Tmap sensorn är bytt och egr är bort pro[…]