Matte V70 skrev:Berätta gärna hur det går för dig. Har samma problem, men tycker att kablaget är lite väl dyrt :?:
/Mattias
Gjorde en snabbkoppling med rörstift och rörhylsor kan jag säga att det var hur enkelt som helst att fixa detta med denna dyra kabel. Kopplade hel/halv samt posljuset förutom jorden givetvis och efter en snabbkoll på vad som var vad på bilens numrerade stift 1-4 så kopplade jag ihop vad som motsvarade det på kabelstumpen på 05-lampan och det var klockrent. Fundrar dock på att koppla xenonlampans bixenonhöjdjustering ihop med posljuset och inte höjdmotorn för då kan jag fimpa bort 75-80% av det inköpta kablaget samt rensa bort höjdmotorns och blinkersens kablage på lampans kabelmatta och byte blir ännu enklare med tre Volvo-standardkontakter. Skall gå att göra då den motorn som vrider upp lampan lite så det blir bixenon vill ha 12v matning och det bör kvitta var den tas och för enkelheten har dom jag sett kopplat till höjdmotorn av ren slump. Testar det senare när det blir ljust ute men tror inte det skall fela då det bar är 12v matning det handlar om.
Säger bara att visst är det dyrt med ca 1200 bagis för bara kontaktdonet och fyra stumpar kabel men väl värt det för enkelheten och renheten det blir med denna och man kan återställa allt på den tid det tar att byta strålisar med att bara lossa fronten lite lätt så man precis får ut strålisen, vilket väl inkl. kafferast är 20-30 min.
Kan kanske vara värt att ringa runt till skrotar och snällt fråga med mössan i handen om man får köpa loss denna kablel/ om dom har den löst och på det viset komma undan med runt kanske 50% av detta, dvs 500-600kr totalt. Har öför mig att JB har öppet nu den 5 maj med helt orörda bilar typ så där är ju guldläge för självplock på 03-04 xenonbilar av denna kabel om dessa bilar råkar finas med i potten.
Enda nackdelen är att posljusen var pissgula och dom syns mycket tydligt på dessa till skillnad från mina gammla där det dränktes av det xeonvita ljuset så det måste till lite styling på dom liksom helljuset och vit reflex tål att funderas på men känns inte riktigt rätt att såga sönder dessa dyra juveler bara för man är allergisk mot orange färg i lampor.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..