Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
CANBus skrev:ja, det går inte att programmera en begagnad fjärrdel utan tilhörande kod(som aldrig följer med endå).
så 8 dollar är ganska dyrt för en sak man inte kan använda.
Hmm väldigt väldigt konstigt då att det har fungerat för mig
Fick 3 när jag köpte bilen.
Tyvärr så gick den ena sönder.
Köpte en för 8 dollar som ja på NÅTT SÄTT bilia i haga norra lyckats med då.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
greeeken skrev:
CANBus skrev:ja, det går inte att programmera en begagnad fjärrdel utan tilhörande kod(som aldrig följer med endå).
så 8 dollar är ganska dyrt för en sak man inte kan använda.
Hmm väldigt väldigt konstigt då att det har fungerat för mig

Greeken!

Beställde du fjärren via USA, & isåfall har du länken till Siten du beställde ifrån? Var det en sån fjärr som jag har (bilden ovan) eller en KIR stilettnyckelfjärr?
av CANBus
greeeken skrev:Hmm väldigt väldigt konstigt då att det har fungerat för mig
ja dom verkar vara släkt med Batman eller Joe Labero..om dom lyckas med det konstycket.
jag jobbar på ett elektronikföretag som är inblandade i dessa system, och jag kan direkt påstå att du köpt en "ny i kartong" fast begagnad med medföljande kod.
annars är det tyvärr HELT omöjligt.
Användarvisningsbild
av Loner
V70BiFuel03 skrev:Så, nu behöver jag ta reda på vad en sk KIR kostar.... kan man ha en KIR & en gammal larmfjärr? eller fungerar det så att jag måste beställa 2st KIR ? ...... Hajjar inte riktigt hur detta fungerar :???:
Ja du kan ha en KIR och en vanliga nyckel/fjärr.
Men i ditt fall blir det dyrt med en KIR om du redan har en nyckel, blir billigare att bara köpa en ny fjärrdel.

/L
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Loner skrev:
V70BiFuel03 skrev:Så, nu behöver jag ta reda på vad en sk KIR kostar.... kan man ha en KIR & en gammal larmfjärr? eller fungerar det så att jag måste beställa 2st KIR ? ...... Hajjar inte riktigt hur detta fungerar :???:
Ja du kan ha en KIR och en vanliga nyckel/fjärr.
Men i ditt fall blir det dyrt med en KIR om du redan har en nyckel, blir billigare att bara köpa en ny fjärrdel.

/L

Ok, uppfattat. Tack Loner!
av NCR
Personligen skulle jag nog köpa en ny än en som man inte vet om den funkar av "Tobbeturbo", men vi får väl hålla tummarna för dig. :)
av CANBus
hehe ja den där kan man inte få att fungera till din bil utan kod.
lycka till!!!
av Daddan
Den schweitziska stilettnyckeln satt ju redan på knippan... Eller kallas de Opel Kadettnyckel?

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]