Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SccR
grabb85 skrev:Har själv en sport edition 04 och monterade 12v uttag på den i höstas men inga kablar va fördragna på min så jag köpte allt ihop och fixa till det. men det där med att det ska stå i färddatorn om man saker i uttaget när man slår av tändningen är bara om man har uttaget monterat från fabrik.

Är det konstant ström på? Vad kostade satsen? Var det svårt?
av grabb85
SccR skrev:
grabb85 skrev:Har själv en sport edition 04 och monterade 12v uttag på den i höstas men inga kablar va fördragna på min så jag köpte allt ihop och fixa till det. men det där med att det ska stå i färddatorn om man saker i uttaget när man slår av tändningen är bara om man har uttaget monterat från fabrik.

Hmmm när man slår av tändningen helt alltså läge 0 så dör elen där bak har jag för mig men i läge 1 och 2 så är det givetvis stöm där.

Har för mig att jag gav ca 600 för monteringssatsen, sen är det inte så svårt. man får riva lite i bagaget men allt står i manualen man får med.

Även om det inte är så tydligt alla gånger. enda man ska tänka på är när man ska sätta i kabeln i elcentralen bak så finns det en röd spärr som sitter på sidan med klisterlapp över som man ska dra ut för att få in kontaken i säkringshållaren.

Lycka till, Mvh Henke
av Marbas
grabb85 skrev:
SccR skrev:

Hmmm när man slår av tändningen helt alltså läge 0 så dör elen där bak har jag för mig men i läge 1 och 2 så är det givetvis stöm där.

Har för mig att jag gav ca 600 för monteringssatsen, sen är det inte så svårt. man får riva lite i bagaget men allt står i manualen man får med.

Även om det inte är så tydligt alla gånger. enda man ska tänka på är när man ska sätta i kabeln i elcentralen bak så finns det en röd spärr som sitter på sidan med klisterlapp över som man ska dra ut för att få in kontaken i säkringshållaren.

Lycka till, Mvh Henke
Provade precis 12V uttaget i skuffen (V70N MY04), och där är spänning på med tändningen i läge 0, även om man låser och larmar bilen.
av CANBus
ragge1 skrev: Fick till
Motståd på plats H3(shuntplatsen) och der hade jag 12V
men får inte info på displayen , skall man inte får info när den går via en shuntplats
nope,det får man inte, only från fabrik!!
Användarvisningsbild
av ragge1
bjanv skrev:Hallo! ser ut til vi har samme bil v70 04. Titanium sport,kan noen gi meg del nr på komponenter jeg trenger for å ettermonter orginalt 12v uttage,gjerne ett bilde hvor d er plassert,på forhond Takk
eluttag vo 30737592
Bild

motstånd vo 9494932 (den som är grå)
Bild

kablen fanns i bilen vit kontakt
Bild
Användarvisningsbild
av bjanv
Supert :D Skal sjekke når jeg kommer hjem fra Havet.
av jeager
Vad exakt har denna Shunt/motstånd med nummer VO9494932 för uppgift.
Har läst mig fram på olika trådar som berör 12V uttag i bagaget men ingen verkar ha det klart för sig vad för uppgift shunten har
Tacksam för svar.

S60 T5 2005
av andersuw
jeager skrev:Vad exakt har denna Shunt/motstånd med nummer VO9494932 för uppgift.
Såvitt jag vet används shunten för den övervakningsfunktion av uttaget som finns när det är fabriksmonterat. Eftersom kablaget går via shuntplatsen måste det sättas på plats även vid eftermontering trots att man då inte kan få övervakningsfunktionen eftersom det inte finns någon mjukvaruoption för det.
av jeager
Intressant är att shunten inte omnämns i Volvos monteringsinstruktion för 12-voltsuttaget som finns på deras webb.
Användarvisningsbild
av johnnype
På 99-04 bilar kan jag trixa med CarConfig så att man får denna "finess" med larm i instrumenthuset när något är inkopplat. Även om det är eftermonterat alltså :D
Motorhuvsjustering

Nej plåten är frisk där och g&arin[…]

Lastnät till S60

Tänkte slänga in ett lastnät i en S[…]

Defekta spridare?

Har en nissan micra k11 1998 bensin som bara g&ari[…]

Sorry to post in english, still not confident enou[…]