Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Janne3
Jag tycker de är lika jobbigt när dom hänger över axeln o dreglar med,de dom skulle kunna göra är väl och fåga om man behöver hjälp och får då tex ett svar ja, eller vi tittar bara ,och de låter en vara och tex säger behöver ni hjälp så kom till mig trex
Användarvisningsbild
av sprayblob
...del bilsäljare som man upplever som zombies.....
Kommer själv fr. norra delen av landet och där finns ett och annat exempel på bilaffärer där jag kan lova att om man går in där och tar fram en kofot och helt öppet repar lacken längs hela sidan på en bil i hallen så skulle dom inte ens ta sig ur sitt lilla bås...där kan man snacka om kundkänsla...det är då just en bilaffär jag hade i tanken...*ej Volvo-handlare*... Bilmärket kan jag inte säga..men...det börjar på V och slutar på A.G... :twisted:
*lol*

Jag har inte sprungit mkt kring bilaffärer i mina dagar, men....jag tycker att när man kommer in i en affär som kränger bilar så skall man få ett schysst bemötande......det kan vara det som avgör om man faktiskt som kund gör en affär just där.
First impression lasts....så äre ju'... :D
Användarvisningsbild
av MartinS
Bilia i nacka har kanonbra säljare. Frågar alltid om du vill ha hjälp, men är inte påstridiga.

/Martin
Användarvisningsbild
av camaro69
MartinS skrev:Bilia i nacka har kanonbra säljare. Frågar alltid om du vill ha hjälp, men är inte påstridiga.

/Martin
Bilia i Segeltorp. Kanonbra service och trevligt bemötande.
Bara positiva omdömen. :D

Bilia Haga Norra. Helt värdelösa tröttmössor. :evil:
av OrsonGbg
Ja det var ju kul att höra att några har bra erfarenheter iallafall. Visst kan jag gå till receptionen och be om att få provköra en bil men det är väl inte tanten där som ska sälja bilen till mig?

Sist jag skulle köpa en bil på bilia så gick jag till en bekant som jobbar på bilia men på annan ort. Han tog över den aktuella bilen till sig så köpte jag den av honom.

Så det får väl bli så nästa gång också.
av LAW
Kan bara instämma.
När jag var i köpartagen i höstas besökte jag Biliahandlare i Sthlm's området.
Jag är själv säljare och blev uppriktigt förvånad av det totala ointresse man visade bland säljarna.

Jensen, jag tvivlar på att ni på era säljutbildningar får instruktioner
om att inte ta första kontakten med en kund.
Om man som säljare ser en kund som under en tid gör flera besök i bilhallen så kan man inte få en tydligare köpsignal!
Jag förstår att en Biliahandlare i Sthlm har en hel del
"tittare", men om man anser sig ha råd att varje gång invänta ett initiativ
från kunden blir nog inte provisionen så fet!

Man får bara en chans att göra ett första intryck!

/Anders
av Perris
Köpte min S60 -03 på Bilia Haga Norra för 3 mån sedan. Försäljaren var trevlig och bra. Besiktningpapper saknades dock. blev lovad att få dom hemskickade....har dom kommit, nej. En sådan liten detalj gör att jag inte känner lika stort förtroende för just den föräljaren i alla fall och förmodligen väljer någon annan vid nästa köp. Får väl ringa Sbp själv och be om en kopia.
Mvh
av Daddan
Jag är nog inte den som säljarna på Bilia i Stockholm vill sälja till. Jag har ännu inte fått någon hjälp utan att gå fram till säljarna och be om det. Och då hjälper de i bästa fall till.

På Segeltorp har det aldrig funnits en säljare att ta tag i och fråga så där tror jag bilarna säljer sig själva.

På Nacka pratade de med varandra istället för med mig. Det var ett djäkla suckande när jag bad dem låsa upp en låst bil. Däremot är reservdelsbutiken och service/skadeverkstaden bra där (därför att de inte varit Bilia så länge, eller?).

På Haga Norra var den ena säljaren upptagen med kund. Den andra tittade upp från Aftonbladets hemsida, konstaterade mig ointressant som kund och fortsatte sedan läsa på nätet.

De andra Bilia har jag inte haft anledning att besöka eftersom de inte haft intressanta bilar.
av PeterA
Jag har också haft det lite svårt för just Bilia. Var inne på Bilia på Hisingen och gick runt i över 45min utan att få hjälp. Vid tillfället var jag klädd med en huvtröja och jeans. Jag är som du dryga 30 (eller snarare oroväckande nära 35 *suck*)

Det kom in flera personer efter mig som fick hjälp på direkten. Jag var ledig denna dag och ville ha på mig bekväma kläder eftersom jag oftast måste vara väldigt finklädd i mitt yrke och vad säljarna inte visste var att jag var beredd att spendera en bit över 300 000:- på en bil hos dom. efter ca 45min lämnade jag butiken och åkte till Bra Bil i närheten som också säljer Volvo. Kom in i butiken fick hjälp med en gång av en icke påstridig säljare som lånade ut en bil för provkörning. Jag beställde en ny V70 en vecka senare hos dom.

PS. Det är INTE alltid den kostymklädde killen som kommer in i butiken som har pengar.

/Peter
av Daddan
Off-topic...
Rolig anekdot ang. klädsel.

Vår guldsmed (kallar honom det eftersom han gjorde våra förlovnings/vigselringar) berättade om en kille som kommer in i kostym och slänger fram plånboken med AMEX platinum fullt synligt. Han frågar efter en present till sin flickvän. Guldsmeden frågar om vad han tänkt sig för pris. C:a 1.000:- svarar killen. Hitta en sak för en tusing hos en guldsmed...

Under tiden kommer en joggande man in i träningsoverall. Han säger "Vilka snygga örhängen du hade i skyltfönstret. Min fru fyller år så jag tar dem." 30.000:- kostade dem...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]