Efter en lång kväll i garaget kan jag nu glatt meddela att problemet är löst. Min teori var att locket på baksidan av hjullagret blivit deformerat när jag monterade lagret, och därav fick jag felande signal. Detta stämde inte. Jag mätte, justerade sensorn, mätte igen, svor och förbannade bilen. Men tillslut testade jag att byta tillbaka från den nya sensorn till original sensor, och voalla- Allt funkar igen. Den nya sensorn felade, och där va problemet.
Jag tror att jag har haft oturen att få flera fel på samma gång, och därav har det varit svårlöst. Först dubbla lock på hjullagret som gav mig 0 signal, sedan en sensor fram som gav sig samtidigt. Vid byte av sensorerna fick jag en felande sensor, som förvirrade mig ännu mer såklart eftersom jag då antog att det inte kan vara något fel på sensorerna utan det måste vara något annat...
Detta iom att ABS-problemen började innan jag bytte hjullagret och felmonterade det
Men lösningen är som följer - Löd om ABS-boxen, bytt samtliga sensorer, byt ABS-kransar, köp en felkodsläsare för flera tusen för att inse att du är ett klanthuvud och monterat hjullagret fel, återmontera hjullagret korrekt, inse att man inte ska köpa biltemas skitsensor, återmontera original sensor och åk med stridsyxan till biltema och reklamera skiten dom säljer

Tack för mig