Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av forbo
Då måsta jag ha varit i sista sekunden :shock:

Beställde en V70 Classic Momentum i måndags :D
Senast redigerad av 1 forbo, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Jensen
v70NN leverans i Aug/september till kund.
av NCR
sportbilsentusiasten skrev: Vad kostar tex en 170hk V70NN med samma utrustning som classik med momentum, läder, 17" o HP stereo (264kSEK för classik)?
Klenaste motorn är 2,5 turbo om jag har förstått det rätt. Så vi som inte är intresserade av att betala närmare 300.000:- för en bil med "vettig" utrustning får väl i vanlig ordning vänta tills tjänstebilsåkarna har plockat på sig några tusen bilar, sen släpps förhoppningsvis modeller med överkomliga prislappar (runt 2009 fast som 2010-11 modellår :) )
Användarvisningsbild
av Raggz
sportbilsentusiasten skrev:Tusan va rörigt :???:
O hur länge ska man kunna beställa MY08 classik då? Leveranstid?
Vad är leveranstid på V70NN om man beställer NU?

Vad kostar tex en 170hk V70NN med samma utrustning som classik med momentum, läder, 17" o HP stereo (264kSEK för classik)?

V. 20 görs dom sista v70n i Torslanda, fast tillverkningen forsätter tills v. 40 , fast då i Gent.
av sportbilsentusiasten
Raggz skrev: V. 20 görs dom sista v70n i Torslanda, fast tillverkningen forsätter tills v. 40 , fast då i Gent.
Har dessa samma kvalitet?
av S60AWD2.5T
Ja belgarna är bättre än göteborgarna på att montera....................... ;-)
Användarvisningsbild
av Brainy
Jensen skrev:När det gäller V70NN så fick vi prislistor som en liten
Pdf fil som i första hand är tänkt att skickas ut till inköpare på företag.
Jag vet inte om det går att lägga upp en pdf fil här?
Kommer nog inte att ta så lång tid innan det läggs ut på nätet.
Classic är i samma utförande som tidigare.
Mailar du den till mig så lägger jag upp den. Mailadress får du via pm om du är intresserad.

mvh
Anders
av vinga
Raggz skrev: V. 20 görs dom sista v70n i Torslanda, fast tillverkningen forsätter tills v. 40 , fast då i Gent.
Det stämmer, för övrigt går inte XC70 att beställa längre eftersom att den går ur produktion V15
av sportbilsentusiasten
NCR skrev:
sportbilsentusiasten skrev: Vad kostar tex en 170hk V70NN med samma utrustning som classik med momentum, läder, 17" o HP stereo (264kSEK för classik)?
Klenaste motorn är 2,5 turbo om jag har förstått det rätt. Så vi som inte är intresserade av att betala närmare 300.000:- för en bil med "vettig" utrustning får väl i vanlig ordning vänta tills tjänstebilsåkarna har plockat på sig några tusen bilar, sen släpps förhoppningsvis modeller med överkomliga prislappar (runt 2009 fast som 2010-11 modellår :) )
Ok, då vad skiljer en 2.5T i pris då? (fortfarande mellan klassik o V70NN)
Användarvisningsbild
av Jensen
Braindead:
Meddela mig så mailar jag över prislistan till dig.

Precis! Man kan hävda att det är kö[…]

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har man bytt mycket grejer kan det ta en stund i[…]