- lör 24 feb 2007, 21:28
det är väll ejm jävla skilnad på att laga symtom o jaga ett fel.
jag håller hela dagarna å att försöka urskilja symtom/följdfel, från bilens verkliga fel, just bara föra tt kunden ska bli nöjd.
vem blir glad om dom får samma fel igen efter att ha haft bilen inlämnad för just ett bestämt fel (spelar ju ingen roll om reprationen var gratis eller ej. felet ska avhjälpas, inte symtomen)
här har jag dagligen problem med småskuttar som erbjudersig att laga bilarna billigare, men dom lagar ofta bara symtom...
Ringhede skrev:Å ska vi börja märka ord nu.Vadå märka ord.
Då kan vi gå djupare liknande en känd reklamsnutt från TOYOTA.
Fem Varför.
Varför låser inte dörrarna ? Jo styrenheten har hängt sig
Varför har den hängt sig? Jo för det är ett programfel.
Varför är det ett programfel? Jo för att programmeraren hos Volvo har gjort fel.
Varför har han gjort fel? Jo för att Volvo priorieterar inte att hålla en hög kvalitet längre.
Varför prioritera inte Volvo kvaliten längre? Jo det kan CarMan få förklara för alla som trott att Volvo = Kvalitet
/Roland
det är väll ejm jävla skilnad på att laga symtom o jaga ett fel.
jag håller hela dagarna å att försöka urskilja symtom/följdfel, från bilens verkliga fel, just bara föra tt kunden ska bli nöjd.
vem blir glad om dom får samma fel igen efter att ha haft bilen inlämnad för just ett bestämt fel (spelar ju ingen roll om reprationen var gratis eller ej. felet ska avhjälpas, inte symtomen)
här har jag dagligen problem med småskuttar som erbjudersig att laga bilarna billigare, men dom lagar ofta bara symtom...