Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dadde
ljungström skrev:Antingen skaffar du ett nytt kontantkort till bilen eller så ett "tvillingkort" av antingen ditt kort eller tjejens.

En bil som vandrat mellan hela 5 bilfirmor känns lite skum. Att en större bilfirma säljer vidare vissa inbytesbilar till mindre handlare är ju vanligt men 5 st...
Jag tycker också det låter skumt, men kan inte riktigt förklara varför, det är flera stora firmor som Din bil och Bilia som haft den. Är det ett måndagsexemplar? varför skulle det vara det om flera bilfirmor köper in den????

Jag har fått tag i nummret till den enda privatpersonen som haft den, men nummret är inte aktivt :cry:

MVH/Dadde
av Kena
Kommer fler, köp inte problem, de kommer av sej själv ändå. Magkänslan vad säger den??? yesss,njaaa eller big nono
av Dadde
Kena skrev:Kommer fler, köp inte problem, de kommer av sej själv ändå. Magkänslan vad säger den??? yesss,njaaa eller big nono
Magkänslan säger fakriskt: Köp Den! Den brukar ha rätt. Så imorgon skriver vi nog papper. Jag är ganska paranoid av mig och vill inte se allt som är bra före köpet utan försöka se på det som är dåligt :roll:
Bilen är verkligen jättefin, har all utrustning, lagom stor motor till ett pris som jag tycker är ok för en sådan bil som ej gått så långt.

MVH/Dadde snart xc90-ägare :)

Men jag vill ändå höra era synpunkter innan jag köper den ang ägarantalet, samt vad jag skall se upp med!
Användarvisningsbild
av Jensen
Jag jobbar själv på Bilia som säljare och har aldrig hört att man inte kan lämna uppgifter om krock.
Samtidigt skriver du att endast den som står som ägare på bilen har rätt att få uppgifter om krock mm???
En bil som säljs på en bilfirma står ju på bilfirman, kan du förklara vad du menar med att dom har tystnadsplikt på en bil som dom själva säljer?
Detta avtal man skriver på gäller iallafall inte på Bilia Stockholm.
av uffeason
Har en XC90 D5 -04 som jag nu skall byta bort. Bästa bilen jag någonsin haft när det gäller komfort, utrymmen, dragbil, 7-sits.
DOCK så har jag haft massa småbekymmer under hela den tid jag ägt den. Hjullager, bakvagnsinställningar, länkarmar, urdraget batteri, DVDn fick bytas, telefon funkar inte och det som fick mig att byta nämligen oljeförbrukning.
Har fått fylla på ca 4 l/1000 mil!!! Volvo erkänner inga fel men har nu ändå tagit sitt ansvar så jag väntar på en ny -07.

JO, jag tycker du skall köpa XC90 men kom ihåg att det funnits mycket barnsjukdomar och -03 var första årsmodellen

Just nu längtar jag efter min nya XC90 D5 Summum med massa nya options som bla backkamera;-)
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag har aldrig hörtalas om att man har tystnadsplikt om en bil. (ska i sånna fall vara en lokal överenskomelse inom ett företag.)
det är inte enligt lag olagligt att tala om att en bil varit krockad. förr att det är oligligt att undanhålla detta om du kännertill det!
av matand12
Jag har Telia-abonnemang, kundtjänst där sa att de tar 100:-/mån för ett extra simkort på samma telnr.
Tycker inte det är värt det.
av stlmusen
Jensen skrev:Jag jobbar själv på Bilia som säljare och har aldrig hört att man inte kan lämna uppgifter om krock.
Samtidigt skriver du att endast den som står som ägare på bilen har rätt att få uppgifter om krock mm???
En bil som säljs på en bilfirma står ju på bilfirman, kan du förklara vad du menar med att dom har tystnadsplikt på en bil som dom själva säljer?
Detta avtal man skriver på gäller iallafall inte på Bilia Stockholm.
Det jag har skrivit är att verkstaden har tystnadsplikt, vad bilfirman som säljer vet och inte vet samt väljer att berätta är ju upp till dig som säljare. Om du vet att bilen varit krockad, när berättar du det för den presumtiva köparen? någon kund kanske hajar till och tänker det värsta scenariot om vad bilen har råkat ut för. då ska det redas ut och du kanske missar den affären. Jag menar inte att säljare ljuger men ibland vet ni mer än vad kunden får reda på vid ett ev. köptillfälle.
Hur många bilar löses in pga verkstaden ej lyckas lösa samma problem efter 3 försök. Det är inte många, tack vare kundombudsmannen, men skall man i det läget när man håller på att sälja bilen förklara "- den förra ägaren hade så mycket problem med bilen så den är inlöst. Han har fått en ny Volvo som han är jättenöjd med och nu är det inga problem med denna bilen"

Hör efter med VC på din anläggning, som jag skrev gäller detta åtminstone på Bilia pb syd.

Jag ska samtidigt be att få återkomma imorgon för att kolla på intranätet om dokumentet ligger där. Anställningsvillkoren ligger där, du kan ju själv kolla, jag kan se ert intranät, men detta är ett separat papper man skriver på.
Användarvisningsbild
av Jensen
Du skrev att Bilia har tystnadsplikt och inte att det bara var
verkstaden du menade, kolla ditt första inlägg innan du börjar ändra din story.
Att verkstan har det kan mycket väl stämma, inget jag känner till och inget jag tänker ta reda på.
av stlmusen
Jensen skrev:Du skrev att Bilia har tystnadsplikt och inte att det bara var
verkstaden du menade, kolla ditt första inlägg innan du börjar ändra din story.
Att verkstan har det kan mycket väl stämma, inget jag känner till och inget jag tänker ta reda på.
Då ber jag om ursäkt, jag skulle kanske varit tydligare men då det stod att lagningen hade utförts på Bilia så förutsatte jag att det var en skadeverkstad det var tal om. Det var inte meningen att dra in försäljningen i detta. Man kan tolka det på olika sätt, jag som jobbar i verkstad tolkar det som att det var det det gällde, såg det inte från ditt håll.
Volvo V50 mugghållare?

Tack, hade googlat en hel del, men den dök al[…]

Stort tack för tipsen, jag skall börja g[…]

S80 -99 styrservo

Tack. Då kan detta vara det som är fele[…]

Nej, det har jag inte, är min mors bil s&arin[…]