Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Råraksätaren
V70 2005:a.
Jag måste erkänna att ni har rätt. Det är gummiringen på bromsslangen som har skavt på hjulhusets vägg, bifogar ny bild på detta, med bilens hjul stående på marken.
Vad ska jag göra åt detta? Jag ser att det är likadant skavt både på vänster och höger hjulhus fram.
SkavAVBromslangCC33.JPG
Add description
SkavAVBromslangCC33.JPG (56.45 KiB) Visad 468 gånger
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Jag brukade spreja lite svart rostskydd av tjockare modell vi byte mellan sommar och vinterhjul.

/M
av MickeM
Detta kan du strunta helt i .
Det kommer inte att rosta så länge den gnuggar regelbundet. Och stillastående i ett år kommer ingen salt dit. Men då kanske du ska spraya någonting. Annars strunta helt i det.
av Råraksätaren
Stort tack för alla svar.
Om jag tolkar svaren rätt så är det onödigt att göra något åt detta att bromslangarnas gummiringar nöter på hjulhusen.
Jag har tidigare lagt på Biltemas fiberförstärkta rostskyddsmedel 36-2431 på de slitna ställena i hjulhusen, men rostskyddsmedlet har nöts bort ganska fort.
Vänliga hälsningar
Råraksätaren
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Det hålls ju fritt från rost eftersom det nöter hela tiden men för mig kändes det bra att fixa det när hjulen ändå var av.

/M
GUIDE: Byte centrallåsmotor

Tack för en bra guide, var inga stora bekymme[…]

Stefans 968

I detta fallet är det faktiskt solenoiden som[…]

Volvo car UX

Det skickas ju ut i batcher och det är ju int[…]

Har fått ett ungefärligt pris: 5.640 kr[…]