Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VildingLoo
På min XC70 sitter uttaget i gallret undertill. Det sitter mycket dåligt och en av skruvarna har lossnat så den sitter helt lös.

Jag hade hellre haft den upptill där den sitter stadigt. På de flesta bilar jag haft har uttaget suttit upptill på bilens vänstra sida (i färdriktningen sett) och ingen har lossnat som den jag har nu.

Tjingeling
av vinga
Angående placeringen ovanpå stötfångaren sitter den där för att vatten som kan rinna in lätt ska komma ut, detsamma gäller om man väljer att montera batteriladdaren som också ska sitta på samma sätt... jag monterar dagligen sådanna på polisbilar, enda fördelen med den plaseringen är att den är lätt att montera, men det ser rätt konstigt ut med en svart "kork" som sticker upp i det vita...
av Frigge
Arne skrev:Det är synd att de låter klantskallar montera motorvärmaruttagen så illa. Du borde åka tillbaks och begära att de monterar den på ett korrekt sätt och laga till det felaktiga hålet. Tar de på sig sådana här jobb ska de även klara av det, annars ska det kosta för dem.

Ja fyyy faaaan. Gå in o skrik åt dom jävla klantskallarna som monterar frontuttaget efter monteringsanvisningen att dom gjort fel :roll:
Användarvisningsbild
av CarMan
VildingLoo skrev:På min XC70 sitter uttaget i gallret undertill. Det sitter mycket dåligt och en av skruvarna har lossnat så den sitter helt lös.

Jag hade hellre haft den upptill där den sitter stadigt. På de flesta bilar jag haft har uttaget suttit upptill på bilens vänstra sida (i färdriktningen sett) och ingen har lossnat som den jag har nu.

Tjingeling
XC70 har altid haft sin på siden infäld ungefär som på V70, fast dom inte har listen
Användarvisningsbild
av CarMan
Larre skrev:
CarMan skrev:tur att många tycker & idiotförklarar fork!
När dom i själva verket har monterat enligt monteringsanvisningen.
Ingen är idiotförklarad. Bra att många tycker. Kunden har inte alltid rätt, men kunden har alltid rätt att ha fel... Däremot tycker jag att man alltid har en skyldighet att tala om vilka konsekvernserna är om kunden vill ha en annan lösning än den som är enligt rekommendation/anvisning/...

CarMan skrev:På XC90 har den en mycket snygg orginal plasering i galret under V. lykta & efter face lyftet så hamnar den i den olackade delen av stätfångaren presis pramför VF framhjul
Menar du vinkelrätt ut till vänster från bilens färdriktning? Låter som en alldeles utmärkt placering. Ungefär som på min gamla V70. Det var adrig några problem med snö, igenisning eller smuts när den satt där. Hade ännu hellre velat ha den enligt den monteringsanvisning som du skriver om.
ja jag mena vinkelrätt mot färdriktningen.

ja självklart ska man få tuycka till om sin egen bil.
men tycker man ingenting så blir det efter monteringsanvisningen.
ska man ha nån annan montering en efter monteringsanvisningen, så ska man veta att man kanske inte kan hålla det priset som anges, då detta gäller monteringen enligt anvisningen.

Om man köper ny bil o diskuterar med säljaren hur man vill ha det så ska manveta att dom sällan vet hur bilen set ut, eller vad so är tekniskt möjligt att montera.
av janzzonz
Tack för hjälpen.
Nu vet jag att den är monterad som den skall vara. Jag får leva med den svarta ploppen :wink:
Användarvisningsbild
av Larre
CarMan skrev: Om man köper ny bil o diskuterar med säljaren hur man vill ha det så ska manveta att dom sällan vet hur bilen set ut, eller vad so är tekniskt möjligt att montera.
Du har nog rätt i det. I tillägg så ska åtminstone jag erkänna att jag inte hade en tanke på placeringen av uttaget när jag köpte bilen. Det blir nog bra med mitt uttag också.
Gnisslande baklucka XC90 -21

Kan det vara motorerna kanske? Om du handdrar luck[…]

Hög framvagn biltema

Hej. Jag har en v70 2,4 170hk automat 2007 framhj[…]

Har en XC60 T5 2018, inga problem med varken v&au[…]