Larre skrev:CarMan skrev:tur att många tycker & idiotförklarar fork!
När dom i själva verket har monterat enligt monteringsanvisningen.
Ingen är idiotförklarad. Bra att många tycker. Kunden har inte alltid rätt, men kunden har alltid rätt att ha fel... Däremot tycker jag att man alltid har en skyldighet att tala om vilka konsekvernserna är om kunden vill ha en annan lösning än den som är enligt rekommendation/anvisning/...
CarMan skrev:På XC90 har den en mycket snygg orginal plasering i galret under V. lykta & efter face lyftet så hamnar den i den olackade delen av stätfångaren presis pramför VF framhjul
Menar du vinkelrätt ut till vänster från bilens färdriktning? Låter som en alldeles utmärkt placering. Ungefär som på min gamla V70. Det var adrig några problem med snö, igenisning eller smuts när den satt där. Hade ännu hellre velat ha den enligt den monteringsanvisning som du skriver om.
ja jag mena vinkelrätt mot färdriktningen.
ja självklart ska man få tuycka till om sin egen bil.
men tycker man ingenting så blir det efter monteringsanvisningen.
ska man ha nån annan montering en efter monteringsanvisningen, så ska man veta att man kanske inte kan hålla det priset som anges, då detta gäller monteringen enligt anvisningen.
Om man köper ny bil o diskuterar med säljaren hur man vill ha det så ska manveta att dom sällan vet hur bilen set ut, eller vad so är tekniskt möjligt att montera.