Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
bilen var/är seriöst höjd & var mycket stum. den vart mycket stadigare på vägen efter höjningen en innan. jag kunde bus köre med den som vilken annan person bil som helst.

men den vart regält slö med dessa sulor på! fast det gick ändå att provosera den till att sladda i rondeller om det var fuktig vägbana.
det fins reduserings kitt att köpa, så man ändrar utväxlingsförhålandena i fram & bakaxlarna, för att kompensera mot hjulen.

hastighetsmätare & kilometermätaren visar givetvis också fel.

har ingen bra bild på däcken, men dom var 14,5" breda, men om man mätte på taggarna som stack ut så var däcken 16" på bredaste stället.
bäckena var riktiga teräng däck & hade så hård stomme att man kunde stå o hoppa på däckena , utan fälg untan att dom vart platta.

före o efter höjning, bilden är tagen på samma ställe
bilen har 15" fälgar både före & efter.
Bild
Användarvisningsbild
av munktorparen
Jag har ET 13 ! på mina fälgar :???:
av OC-RA
Jag måste säga Carman att den bilen har hår på bröstet.
Användarvisningsbild
av Scania
Supercool! Med en sån bil skulle man ha förkörsrätt överallt... 8)
av Daddan
ET på V70 är 49. Samma på S60 & S80.
Användarvisningsbild
av CarMan
det blir olika ET, beroende på hur bred fälgen är.
av Addekarlsson
Daddan skrev:ET på V70 är 49. Samma på S60 & S80.
Du menar väl ändå ET 43 va? Aldrig hört talas om en V70 med ET 49. Speciellt inte som V70 har samma ET som 960, och jag har då ET 43 på min 960. :wink:
CarMan skrev:det blir olika ET, beroende på hur bred fälgen är.
Nej men det blir det väl ändå inte? ET bör ju vara samma för det, eftersom ET säger hur mycket en fälg bygger inåt respektive utåt.
Däremot blir antalet mm från fälgkant till anhåll mot nav olika (så klart) beroende på fälgens bredd.
Men ET hävdar jag är samma för det.

Har jag fel, så skyller jag på frusen hjärna pga kallt som *censur* och tar tacksamt emot en förklaring till varför jag har fel. :wink:

För övrigt så finns det info i FAQ om detta med ET och fälgar.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av A80TD
CarMan skrev:bilen var/är seriöst höjd & var mycket stum. den vart mycket stadigare på vägen efter höjningen en innan. jag kunde bus köre med den som vilken annan person bil som helst.

men den vart regält slö med dessa sulor på! fast det gick ändå att provosera den till att sladda i rondeller om det var fuktig vägbana.
Kan tänka mig att alla håller sig undan om man kommer och driftar genom rondeller med den där :)
Fint på vintrarna också. Inget behov av att skotta uppfarten.
Användarvisningsbild
av CarMan
A80TD skrev:
CarMan skrev:bilen var/är seriöst höjd & var mycket stum. den vart mycket stadigare på vägen efter höjningen en innan. jag kunde bus köre med den som vilken annan person bil som helst.

Kan tänka mig att alla håller sig undan om man kommer och driftar genom rondeller med den där :)
Fint på vintrarna också. Inget behov av att skotta uppfarten.
parkera faktiskt några gånger på dom parkeringsrutorna som dom andvänder för att samla all snö på när dom plogat resten av parkeringen. :lol:

Om slavcylindern läcker så droppar det[…]

Backspeglar ändrar inställning

Eftersom det är höger ibland och vä[…]

"Sentry mode" kamera?

Hej. Jag funderar att skaffa en kamera som har Tes[…]