- mån 22 jan 2007, 21:41
#83153
bilen var/är seriöst höjd & var mycket stum. den vart mycket stadigare på vägen efter höjningen en innan. jag kunde bus köre med den som vilken annan person bil som helst.
men den vart regält slö med dessa sulor på! fast det gick ändå att provosera den till att sladda i rondeller om det var fuktig vägbana.
det fins reduserings kitt att köpa, så man ändrar utväxlingsförhålandena i fram & bakaxlarna, för att kompensera mot hjulen.
hastighetsmätare & kilometermätaren visar givetvis också fel.
har ingen bra bild på däcken, men dom var 14,5" breda, men om man mätte på taggarna som stack ut så var däcken 16" på bredaste stället.
bäckena var riktiga teräng däck & hade så hård stomme att man kunde stå o hoppa på däckena , utan fälg untan att dom vart platta.
före o efter höjning, bilden är tagen på samma ställe
bilen har 15" fälgar både före & efter.

men den vart regält slö med dessa sulor på! fast det gick ändå att provosera den till att sladda i rondeller om det var fuktig vägbana.
det fins reduserings kitt att köpa, så man ändrar utväxlingsförhålandena i fram & bakaxlarna, för att kompensera mot hjulen.
hastighetsmätare & kilometermätaren visar givetvis också fel.
har ingen bra bild på däcken, men dom var 14,5" breda, men om man mätte på taggarna som stack ut så var däcken 16" på bredaste stället.
bäckena var riktiga teräng däck & hade så hård stomme att man kunde stå o hoppa på däckena , utan fälg untan att dom vart platta.
före o efter höjning, bilden är tagen på samma ställe
bilen har 15" fälgar både före & efter.