Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tupac_z
Loner skrev:Inte så tokigt med USB-stödet, men hur är engeligen kvaliten på radion, dom radio jag har hört har varit väldigt dova och burkiga...

/L
Självklart spelar radion / cd spelaren ganska stor roll. Men med facit i hand så kan jag ju lätt säga att med volvos HU - 603 stereo så är ljudet fantastiskt. Att lyssna via bil - mp3:n är som att lyssna på en cd skiva. Ljudet är jätte klart.
av tupac_z
falcon skrev:det finns liknande på ex http://www.kjell.com tror även att clas ohlsson har dom.
Tror inte jag har sett någon som har USB och inbygd mp3 i samma. Den enda som är bra som jag sett har bara stöd för att koppla in mp3. dock så är det väldigt mycket kabel om man ska ha igång den i bilen. Man behöver en kabel som går från bil - mp3:n till cigarett uttaget och en kabel som går från bil mp3:n till mp3 spelaren. dessutom tar självaste modulen lite plats också.

Tycker att den här är ganska så mycket smidigare.
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Vänta lite alla Hi-Fi idoler :lol:

* Är det alltså bara att plugga in Bil-Mp3.n det handlar om i cig-uttaget.
I med ett USB minne med musik på ELLER i med en Ipod, och sen ratta in någon av frekvenserna som visas ovan, så kommer musiken ut i högtalarna via stereon?

* Och allt styrs via knapparna på Bil-Mp3.n?

Har jag fattat allt rätt då?
av matzen10
tupac_z skrev:
Gizz skrev:
tupac_z skrev: Jag har nämligen varit på resa i dubai och köpte den därifrån. fick den för dryga 400 kr. Jag har tänkt o köpa hem några till då ett par kompisar vill ha. Kan ordna åt dig också.

Det finns ingen inbygd mp3 spelare i den. utan man får antingen koppla in USB minne eller en annan mp3. den här saken är som en radiostation. den sänder bara den musik som spelas via den.
Det var inte så farligt dyrt. Men går det att spela musik ifrån ett vanligt usb-minne? Jag har en iPod som jag skulle vilja kunna spela upp i bilen men går det att stoppa in en vanlig usb-stick och spela upp låtarna från den hade det ju varit suveränt.

Jag är helt klart intresserad av en om den klarar av detta. Beroende på hur mycket du vill ha för den förstås.
Vi kan ju ta det via min hotmail:) [email protected].

Jag vill också rätta mig själv. Att den kan spela upp USB minne innebär att den har en inbyggd mp3. Så ja. Den har inbygd mp3

EDIT: Läste ditt meddelande lite snabbt. Ja den du kan lägga in musik i ett usb minne och sedan koppla in det till bil - mp3:n. Du styr USB minnet via knapparna som finns på bil - mp3:n
Funkar den så som du beskriver + som VolvoBengan undrar, så får du mejl från mig med!!
M V H
---> Matz
av tupac_z
VolvoBengan skrev:Vänta lite alla Hi-Fi idoler :lol:

* Är det alltså bara att plugga in Bil-Mp3.n det handlar om i cig-uttaget.
I med ett USB minne med musik på ELLER i med en Ipod, och sen ratta in någon av frekvenserna som visas ovan, så kommer musiken ut i högtalarna via stereon?

* Och allt styrs via knapparna på Bil-Mp3.n?

Har jag fattat allt rätt då?
Jajjemen du har fattat rätt:)

USB minnet styrs med kanpparna på bil - mp3:n. men när du t.ex. pluggar i en ipod eller vilken annan mp3 spelare som helst, så styrs allt genom den mp3:n. dvs du byter låt osv med din mp3

Annars har du förståt allt prefekt:)
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Och du tar hem till folk???

Du anar kanske vad många du kommer få ta hem med tanke på att du skriver på detta forum :lol: :lol: :lol:

Jag mailar dig privat, OM det nu är så att du tar upp beställningar?
av tupac_z
VolvoBengan skrev:Och du tar hem till folk???

Du anar kanske vad många du kommer få ta hem med tanke på att du skriver på detta forum :lol: :lol: :lol:

Jag mailar dig privat, OM det nu är så att du tar upp beställningar?
Vi tar det på mailen. jag ska köpa hem några till ett par kompisar som ville ha. Och jag köper hem åt dom som vill ha.
Användarvisningsbild
av falcon
Art: 91-286 japp den har inbyggd mp3
annars så finns det fm sändare avsedda för ex iPod kostar ca 350kr (art: 91-287)
nackdelen med fmsändare är att dom inte laddar mpspelaren (ex iPod).
men det är enkelt och man kan ta med dom till viken bil somhelst.
av tupac_z
falcon skrev:Art: 91-286 japp den har inbyggd mp3
annars så finns det fm sändare avsedda för ex iPod kostar ca 350kr (art: 91-287)
nackdelen med fmsändare är att dom inte laddar mpspelaren (ex iPod).
men det är enkelt och man kan ta med dom till viken bil somhelst.
På artikel nr: 91-286 kan man bara koppla in usb minne och INTE någon mp3 spelare.

Artikel nr: 91-287 är bara avsedd til ipod och inte till någon annan mp3.

Har själv letat efter samma pryl i Sverige men har inte hittat den med "allt i ett"
Användarvisningsbild
av falcon
det vara bara exempel, det finns iaf 4st fm sändare till på samma sida.
och den kan ta annat än usb minne via adapter(usb i ena änden och 3,5mm propp i andra)
Kupevärme

Ett inte allt för ovanligt fel på ECC &[…]

Ecm 4438 och ECM 6710 (P1412).

Jag brukade alltid limma packningen på EGR-v[…]

..Sedan slirade den lite inne i stan på en[…]

Värmare XC60 22-

Jag förstår nog inte, trots att ha surr[…]