Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
luftfickor på dagens bilar är ite alla gånger så lätt att få bort, det fasnar överalt & kan ibland ta flera mil innan allt försvunnit.
för lampan tändes väll inte direkt för dig heller? du han väll köra en bit?

om då får nått problem nån gång i fortsättningen som gör att du inte vill7vågar köra med bilen, så tveka inte att ringa Volvo assistans, som ingår gratis när du köper ny bil. då bergas din bil till närmsta volvohandlare & du får en hyrbil att fortsätta resan i
Användarvisningsbild
av Larre
CarMan skrev:luftfickor på dagens bilar är ite alla gånger så lätt att få bort, det fasnar överalt & kan ibland ta flera mil innan allt försvunnit.
för lampan tändes väll inte direkt för dig heller? du han väll köra en bit?
Lampan tändes efter kanske 10 mil.
CarMan skrev:om då får nått problem nån gång i fortsättningen som gör att du inte vill7vågar köra med bilen, så tveka inte att ringa Volvo assistans, som ingår gratis när du köper ny bil. då bergas din bil till närmsta volvohandlare & du får en hyrbil att fortsätta resan i
Har nog haft flera såna händelser som jag borde ha ringt när jag blivit stående våra tidigare nyköpta bilar, men har inte trott att Assistansen stått för det eller helt enkelt inte tänkt på det. Tycker handlaren blivit bättre på att informera om den. Han var särskilt tydlig den här gången faktiskt. Ja, jag ska ringa.
Användarvisningsbild
av CarMan
10mil är en lång sträcka, inget man kan förvänta sig att dom ska göra efter varge motorvrmar inkoppling.

men dom kunde ha vakumsugit kysystemet, men dom kanske inte har den utrustningen?
Användarvisningsbild
av Larre
Nej, det skulle kännas underligt om ens fabriksnya bil hade en mätarställning på 100 km... Givet att man inte har vetskap om att det är en demobil eller nåt. Den stod på 9 km när jag körde ut från återförsäljaren.

Alla som säljer nya bilar OCH monterar motorvärmare borde ha vakuumpump så att kunden slipper den obehagliga upplevelsen. Låter inte som en dyr investering för vilken Volvo-återförsäljare som helst.
Användarvisningsbild
av CarMan
det brukar stå ca 5 km när bilarna kommer & sen kör man ca 5 km under leverans servicen. så en mil har nästan alla nya bilar innan kunden får den.
av S60AWD2.5T
Skönt att det löst sig.
Endel bilar är svår luftade vet ej om din tillhör den skaran.
Normalt skall man ialla fall köra motorn till termostaten öppnar
när man har haft systemet tomt. Så 10 mil är ju långt.

Å andra sidan borde verstaden känna till problemet och informerat dig samt skickat med en litersflaska färdig blandat. Mén det kanske brukar gå utan problem.
Jag förstår ju din oro.

Till CarMan:
"man kan köra hur långt som helst, när nivån är på min sträcke (funkar även bra om nivån är en cm under.) "

Detta står inte att läsa i kundens information, så är det på min, skall det fyllas.

Du och jag vet att det inte är någon fara men trådskaparen vart ju riktigt oroad.
Och inte skulle jag ge mig ut med nya bilen och kylvätskenivån på min =lampan lyser. Hur vet man då när det verkligen är torrt?
av zenobia
OrsonGbg skrev:Har väl missats att fylla på rätt mängd kanske?
Det fylls på med automatik. Man drar ner en massa slangar från taket som är färgkodade för respektive vätska. Stationen vet vad det är för fordon och den fyller med automatik på rätt volym för varje bil som passerar.
Användarvisningsbild
av CarMan
zenobia skrev:
Det fylls på med automatik. Man drar ner en massa slangar från taket som är färgkodade för respektive vätska. Stationen vet vad det är för fordon och den fyller med automatik på rätt volym för varje bil som passerar.
ja just ja en sån, som aldrig kan gå sönder eller bli felprogramerad. tänkte inte på det...
av zenobia
CarMan skrev:
zenobia skrev:
ja just ja en sån, som aldrig kan gå sönder eller bli felprogramerad. tänkte inte på det...
CarMan i full fart igen.
Men enligt dig så är ju det enda ofelbara i hela världen en meck på en auktoriserad Volvoverkstad. För där blir det aldrig någon annans fel än den stackars kunden.

Att du orkar....
Användarvisningsbild
av CarMan
zenobia skrev:
CarMan skrev:
zenobia skrev: Det fylls på med automatik. Man drar ner en massa slangar från taket som är färgkodade för respektive vätska. Stationen vet vad det är för fordon och den fyller med automatik på rätt volym för varje bil som passerar.
CarMan i full fart igen.
Men enligt dig så är ju det enda ofelbara i hela världen en meck på en auktoriserad Volvoverkstad. För där blir det aldrig någon annans fel än den stackars kunden.

Att du orkar....
Va?
jag trode vi redan tidigare i tråden hare redit ut att man "gjort fel" på verkstan i just detta fal?

----------------
OrsonGbg kom med en gissning om att fel mängd kanske hade fylts på, då han inte trode det var ett lekage.
du dissar honom o säger att den "dator" fyltpå, en sån är ofelbar.
Utslagsbegränsare

Tjena gott folk! En fråga bara till det goda[…]

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]