Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mats
CarMan skrev:
Mats skrev:Jag såg en för flera veckor sedan i södra länken tunneln, kromade dörrhandtag samt Classic på bakluckan.
det kan därimot inte stämma. har mycket svårt att tro det (har själv haft problem med "fel" beställningar)
Jo det är sant, har svårt att tro att någon klistrar på Classic märke på en bil för skojs skull. Bilen var för övrigt mörkblå.
av OrsonGbg
Sett några här i Göteborg.
av vinga
CarMan skrev:
heckles skrev:
CarMan skrev:V70N Clasig bärjar byggas i fabriken Vecka 4:a så ingen lär ha fått någon levererad ännu
V4 stämmer inte då min står 2 km från mig just nu.. Levererades till bilfirman i torsdags och jag hämtar ut den nu på onsdag..

GRYMT!

Hade tänkt knäppa kort på den där den stod med all plast kvar (inkl skydd för bromsskivorna) men den var översnöad :(
nä det stämer inte. jag ahr leverans servat några. men den infon som fans var att dom skulle byggas först v4
Det stämmer, Volvo räknade inte med att lagret skulle säljas ut så fort för den svenska marknaden, i övrigt är det en ny klädsel i bilen på alla säten, sätesklädseln går att få i beige/svart medan resten av inredningen tex i-panelen, mittkonsolen/tunnelkonsolen och bagageutrymmet går i svart om jag inte misstar mig...
av Moody
vinga skrev:
CarMan skrev:
heckles skrev: V4 stämmer inte då min står 2 km från mig just nu.. Levererades till bilfirman i torsdags och jag hämtar ut den nu på onsdag..

GRYMT!

Hade tänkt knäppa kort på den där den stod med all plast kvar (inkl skydd för bromsskivorna) men den var översnöad :(
nä det stämer inte. jag ahr leverans servat några. men den infon som fans var att dom skulle byggas först v4
Det stämmer, Volvo räknade inte med att lagret skulle säljas ut så fort för den svenska marknaden, i övrigt är det en ny klädsel i bilen på alla säten, sätesklädseln går att få i beige/svart medan resten av inredningen tex i-panelen, mittkonsolen/tunnelkonsolen och bagageutrymmet går i svart om jag inte misstar mig...
Lagret av vadå, menar du?
Användarvisningsbild
av jiha
Heckles: Har du inte sparkat igång kameran ännu?.... :-K :-K :-}

// jiha
av vinga
Moody skrev:
vinga skrev:
CarMan skrev: nä det stämer inte. jag ahr leverans servat några. men den infon som fans var att dom skulle byggas först v4
Lagret av vadå, menar du?
Lagret av V70, det är inget färdigbyggt lager utan mer som en gräns på hur många bilar till som ska byggas innan classic införs på svenska marknaden
Användarvisningsbild
av Jensen
Vart har du fått den felaktiga informationen om att Classic bilar skulle
börja ta slut redan???
Användarvisningsbild
av Bosa
Jensen skrev:Vart har du fått den felaktiga informationen om att Classic bilar skulle
börja ta slut redan???
Kanske är lagret av de "tidigare" varianterna av V70 som han menar, typ Limited, Artic och allt vad de nu heter som tagit slut så leveranserna av Classic tidigarelades?
B230F går fett

Okej, då får jag kolla närmare p&[…]

Bakre ljuddämpare hål

Hej. Jag upptäckte kondens på marken o[…]

Har sedan flera år haft keramiska bromsbel&a[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Jag upplevde ett "slingrande" beteende v[…]