Moderator: Moderatorer
bduren skrev:Den bilen får du trevliga OCH billiga mil med.Billiga? Räkna in värdeminskning, ränta, försäkringar och alla andra avgifter så blir det väl inte så billiga. Visst, skatten på bilen är 0:- och den dricker inte så mycket. Nej ska man ha billiga mil är det nog bättre att köpa en halvgammal bil som har låga "fasta" kostnader.
/Björn
Marbas skrev:Nyfiken på en sak.bduren skrev:Den bilen får du trevliga OCH billiga mil med.Billiga? Räkna in värdeminskning, ränta, försäkringar och alla andra avgifter så blir det väl inte så billiga. Visst, skatten på bilen är 0:- och den dricker inte så mycket. Nej ska man ha billiga mil är det nog bättre att köpa en halvgammal bil som har låga "fasta" kostnader.
/Björn
Men å andra sidan hur roligt är det? Skulle vilja omformulera ditt citat: <I>"Den bilen får du trevliga, härliga, sköna, goa, underbara, fantastiska, kärleksfulla, många mil med!" </I>(blev kanske lite för poetiskt, men säkerligen sant).
Daddan skrev:Jag läste lite på forumet tidigare då lirsa skulle sälja sin bil och plocka ut en tjänstebil. En ledtråd kanske för er nyfikna...Japp, det var där jag läste att han skulle byta till "samma bil" som han redan har förutom diesel. Det var därför jag blev nyfiken, när jag byter bil vill jag att det ska "märkas" annars är det inte värt pengarna.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... highlight=
Hoppla...