Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ziaal243
Hej lirsa!
Grattis till bilen men jag undrar hur länge har du fått vänta?
av Dykaren
Ja grattulerar till ett bar köp av en kanontrevlig bil!!
Senast redigerad av 1 Dykaren, redigerad totalt 0 gånger.
av lirsa
Japp, det är en grymt trevlig bil :).

Ordern lades 15/12 så dryg en månad... Vet inte om jag skall tolka det som att Volvo har lite att göra ;). Men det tycker jag är en snabb leverans.

Japp, den "gamla" bilen är snart såld. Kommer en kille från Trollhättan och skall köpa den i morgon kväll... Känns rätt gött faktiskt :).
Användarvisningsbild
av bduren
Den bilen får du trevliga OCH billiga mil med.

/Björn
av Marbas
bduren skrev:Den bilen får du trevliga OCH billiga mil med.

/Björn
Billiga? Räkna in värdeminskning, ränta, försäkringar och alla andra avgifter så blir det väl inte så billiga. Visst, skatten på bilen är 0:- och den dricker inte så mycket. Nej ska man ha billiga mil är det nog bättre att köpa en halvgammal bil som har låga "fasta" kostnader.

Men å andra sidan hur roligt är det? Skulle vilja omformulera ditt citat: <I>"Den bilen får du trevliga, härliga, sköna, goa, underbara, fantastiska, kärleksfulla, många mil med!" </I>(blev kanske lite för poetiskt, men säkerligen sant).
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Marbas skrev:
bduren skrev:Den bilen får du trevliga OCH billiga mil med.

/Björn
Billiga? Räkna in värdeminskning, ränta, försäkringar och alla andra avgifter så blir det väl inte så billiga. Visst, skatten på bilen är 0:- och den dricker inte så mycket. Nej ska man ha billiga mil är det nog bättre att köpa en halvgammal bil som har låga "fasta" kostnader.

Men å andra sidan hur roligt är det? Skulle vilja omformulera ditt citat: <I>"Den bilen får du trevliga, härliga, sköna, goa, underbara, fantastiska, kärleksfulla, många mil med!" </I>(blev kanske lite för poetiskt, men säkerligen sant).
Nyfiken på en sak.

Du har väl redan en V70N 2,5T som verkar grymt välvårdad och knappt är inkörd

Nu byter du till en likadan som kostar dubbelt så mycket och enda skillanden du kommer att märka är den är lite slöare. Känns inte det konstigt.

Alltid när jag har bytt till nyare bil har jag bytt till en nyare modellserie, annars märke rman juingen skillnad förutom att det blir mycket dyrare.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Daddan skrev:Jag läste lite på forumet tidigare då lirsa skulle sälja sin bil och plocka ut en tjänstebil. En ledtråd kanske för er nyfikna...

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... highlight=

Hoppla...
Japp, det var där jag läste att han skulle byta till "samma bil" som han redan har förutom diesel. Det var därför jag blev nyfiken, när jag byter bil vill jag att det ska "märkas" annars är det inte värt pengarna.
av grabb85
Det där med dyrt och billigt är en sak men brukar alltid skoja på jobbet när folk säger (jasså har du köpt en så dyr och fin bil) ska då tillägga att det finns många snåla där som snålar med lupo och såna småbilar

Brukar säga det att ska man åka gött så får det kösta nött :) hehe är då även från Gbg så fattar om inte alla hänger med på den.
Användarvisningsbild
av bduren
Dyrt eller billigt ?

Saker kan vara dyra trots att det kostar lite monetärt ....och vice versa.

Det kan bero på vilka preferenser man har och använder...

/Björn
960 -97 skramlande ljud

Det sitter en värmeplåt under bakre del[…]

Motorproblem

Får bli en tur till Volvo

Tack för detta. Kollar i morron. :-)

Vänster helljus lyser inte (c30)

Kolla säkring F59 på CEM-modulen. Om de[…]