- tis 05 sep 2017, 11:09
Sorry, sa fel där angående volt. Menade ju såklart 200. Jag har en Multimeter från Biltema, kan bara ställa in 200 eller 600. Men 200 har en decimal så den bör ju visa utslag på 0.5 då. Jag får dock inget mätvärde när jag snurrar på däcken. Kransarna är hela också.
LaRy skrev:Hej igen. Enligt amerikanskt forum (Matthews) skall resistansen i sensorer, löskopplade, ligga på 900 till 1380 ohm. Du har gjort ett mätfel om du använder 600 VAC- området. Du skall gå till det lägsta, exempelvis mV -området, fortfarande AC. Denna film visar lite hur man kan testa:Ok, undrar varför jag då får 570 på både de gamla och de nya sensorerna då. Löskopplade? Jag mäter kontakten (hanen) som kopplas in i "hon-kontakten" uppe i motorrummet. Självklart har jag kopplat loss kontakterna när jag mäter.
Vid något tillfälle mäter han matning från ABS enhet till sensor, att detta är 12 volt DC. Kanske mindre nödvändigt. Håll dig till att mäta på frånkopplad sensor, resistans och mV. Som videon visar, handfart på hjul i rotation ger ca 0.5 till 0,8 V AC (500 till 800 mV).
Sorry, sa fel där angående volt. Menade ju såklart 200. Jag har en Multimeter från Biltema, kan bara ställa in 200 eller 600. Men 200 har en decimal så den bör ju visa utslag på 0.5 då. Jag får dock inget mätvärde när jag snurrar på däcken. Kransarna är hela också.
- By S6024t