Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
bOFFE, var är problemet?

Tolkar jag norskan rätt så har du facelift xenon lyktor och skall montera dessa på en äldre bil med halogen?

/L
av bOFFE
Stemmer det Loner! Jeg har nesten avtalt et kjøp av 2 stk. Xenonlykter fra en V70 05-->(har kontakt med en selger i Sverige). Slik jeg har forstått det så passer de direkte inn i min V70 -02 modell - det trengs kun en omkobling av en el-kontakt. Det er i hovedsak 2 ting jeg lurer på:
1. Xenonlys uten automatisk nivåregulering - vil det bli et så stort problem som Mr. H påstår i sitt innlegg??
2. Er risikoen stor for at man i en EU-kontroll av bilen ikke får den godkjent pga. uorginale Xenonlys??
Användarvisningsbild
av Loner
1) Du kan ju använda din vanliga ljusreglering, dock kommer den att kobba åt fel håll, går ju att löda om poten dock :)

2) Vet inte hur det funkar alls i norge, men här i sverige är det säkrast att byta till originallampor innan man besiktar bilen. Men det är vanligt att den slinker igenom ändå.

/L
av bOFFE
Hei.

Det er kanskje et dumt spørsmål, men kan man før en evt. besiktning/kontroll skifte ut xenonlampene med vanlige halogenlamper?? :?:
Användarvisningsbild
av greeeken
JK24T skrev:Helfordonsgodkännande, EU regel.
Xenon eftermonterat utan allt krimskrams bryter mot regeln.

- Johan
Det är en ändring på G när det gäller sånt
av S60AWD2.5T
greeeken skrev:
JK24T skrev:Helfordonsgodkännande, EU regel.
Xenon eftermonterat utan allt krimskrams bryter mot regeln.

- Johan
Det är en ändring på G när det gäller sånt
Greeken vart har du fått det ifrån?
Informera gärna oss med fakta i frågan.

Jag är väldig skeptisk.
av mulb
Det är dock inte helt olagligt med xenonkonventeringar... 8)

Det är OK enligt SBP på importbilar 94-96 om man säger att de satt där när man importerade bilen. Detta är fakta. :D :D :D
Byta startmotor V90 T4 2019

När startmotorn på min 854 en gå[…]

Har samma/liknande problem som trådskaparen […]

Stefans 968

Inte illa som man säger :) Kul projekt

Standby S09 sirenförstärkare

Vet ej om detta är vad du letar efter men kik[…]