- tis 11 jul 2017, 14:03
Hej Olof,
tack för ditt svar.
Som en av mina åtgärdspunkter sköljde jag cellpaketet med hett vatten från en trädgårdsslang åt båda håll för att få så rent som möjligt.
Jag ansåg inte att det var dåligt flöde - men utan att gjort likadant på ett felfritt paket kan jag inte jämföra.
Ska jag tolka ditt inlägg som att jag bör byta paketet?
olof00 skrev:Hej
Du skriver att motorn snabbt kommer upp i normaltemperatur (tempmätaren står rakt upp) om det är så är det inget fel på termostaten. Den öppnar bara när kylvätskan kommit upp i temperatur och leder ut kylvätska till kylaren i fronten. Cirkulationen till in till cellpaketet är konstant och styrs inte av termostaten.
Du skriver att slangen in till cellpaketet är varm men den utgående är kallare. Troligen är det dåligt flöde eller bara flöden genom viss del av cellpaketet i kupén för om det var så att det var mycket värme som leds bort så skulle det bli varmt inne i bilen
Olof
Hej Olof,
tack för ditt svar.
Som en av mina åtgärdspunkter sköljde jag cellpaketet med hett vatten från en trädgårdsslang åt båda håll för att få så rent som möjligt.
Jag ansåg inte att det var dåligt flöde - men utan att gjort likadant på ett felfritt paket kan jag inte jämföra.
Ska jag tolka ditt inlägg som att jag bör byta paketet?
- By S6024t